اشتغال بانوان در مشاغل سخت و زیان آور از تخلفات قانونی است

© AFP 2023 / Behrouz Mehriچشم انداز حل مشکل بیمه زنان خانه دار ایرانی
چشم انداز حل مشکل بیمه زنان خانه دار ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه 20 درصد از مستمری بگیران مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور هستند، تعداد این افراد را بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر و میزان مستمری پرداخت شده به آنان را 5 هزار میلیارد تومان در سال اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازایسنا- دکتر سید تقی نوربخش، صبح پنجشنبه در سومین همایش سراسری مدیران سازمان تامین اجتماعی و بررسی و تحلیل قانون مشاغل سخت و زیان اور که با حضور وزیر کار در شیراز برگزار شد، گفت: از زمان تصویب قانون مشاغل سخت و زیان آور تا سال 92 تخلفات محرز و آشکار در زمینه اجرای این قانون رخ داده است.

او با بیان اینکه تمام تلاش ها در راستای کاهش تخلفات در این عرصه بوده است، افزود: از تخلفات انجام شده اشتغال به کار 3395 نفر افراد زیر 18 سال و شروع به کار آنان بر اساس مشاغل سخت بوده است در حالی که اشتغال افراد زیر 18 سال در این قانون ممنوع است.

نوربخش با اشاره به اینکه تامین اجتماعی برای این افراد میلیاردها تومان مستمری تعیین کرده است، این موضوع را از تخلفات آشکار دانست و گفت: اشتغال بانوان در مشاغل سخت و زیان آور هم از تخلفات قانونی است که در گذشته انجام و در این دولت از انجام آن ممانعت شده است.

او با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای ارتباط سازمان های بیمه گر و سازمان تامین اجتماعی در روابط کار با منابع کار و نیروهای کار مانند این دوره مستحکم نبوده است، گفت: این استحکام ارتباطات باعث اشتغال زایی بیشتر ، صیانت از نیروی کار ، بهسازی صنایع ، افزایش بازدهی و در مجموع حفظ سلامت شده است.

به گفته نوربخش، ساعات کار در مشاغل سخت 6 ساعت است و استفاده از این قانون پرداخت اضافه کار را بی معنی می‌کند و نمی‌توان هم از این قانون استفاده کرد و هم تقاضای پرداخت اضافه کار به نیروی کار داشت در حالیکه در سالهای گذشته در این حیطه نیز تخلفاتی رخ داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала