آمریکا در سوریه توبه می کند اما به دنبال بخشش کسی نیست

© REUTERS / Abdalrhman Ismailآمریکا در سوریه توبه می کند اما به دنبال بخشش کسی نیست
آمریکا در سوریه توبه می کند اما به دنبال بخشش کسی نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
غرب، کشتار مردم توسط تروریست ها در حلب و حمله ی شبه نظامیان داعش به پالمیرا را متوجه نمی شود اما به خاطر موفقیت های ارتش سوریه نگران و مشوش است.

وبرای همین از مسکو می خواهد که روی دمشق تاثیر گذاشته تا حمله ی ارتش دولتی سوریه به شبه نظامیان را خاتمه دهد. بشار اسد، در مصاحبه ای با شبکه راشا تودی این مطالب را مطرح نمود.
اسد همچنین خاطر نشان نمود که حمله شبه نظامیان داعش به پالمیرا، پاسخی به پیشرفت ارتش سوریه در حلب است. به گفته رئیس جمهور سوریه ، شبه نظامیان می خواهند توجه ارتش سوریه را از عملیات های آزاد سازی حلب دور کنند.
ضمنا به عقیده ی بشار اسد ، در خواست های غرب از روسیه برای تاثیر بر سوریه گواه تلاش کشورهای غربی برای توقف حمله ی ارتش سوریه به گروهک تروریستی داعش است.
هفته ی گذشته رهبران آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، کانادا و آمریکا در بیانیه ی مشترکی از مسکو و ایران خواستند که بر مقامات سوریه و اوضاع در حلب تاثیر بگذارند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه پیشتر گفته بود که محاصره پالمیرا توسط شبه نظامیان ، به تصویر بشریت متمدن و آن کسانی که دست روی دست گذاشته و کاری نمی کنند آسیب می رساند ، نه روسیه. به گفته ی پسکوف ، اوضاع در شهر یک بار دیگر گواه تهدیداتی است که از جانب داعش می رسد.
تحلیل گر سیاسی الکسی موخین، رئیس کل مرکز اطلاعات سیاسی ، در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک ضمن نقد و بررسی اوضاع بیان داشت که آمریکا و رسانه های غربی همچنان روسیه را متهم می کنند.
الکسی موخین گفت: " کشور منحصر به فرد آمریکا که نگهبان آزادی بیان و دموکراسی است ، در عین حال سعی می کند به روشی کودکانه و غیر قابل توضیح ممنوعیت هایی را که خودش وضع کرده ، نقض کند. من فکر می کنم که تناقض ریشه ای در مدل های جهان بینی آمریکایی ها یک شوخی بد و بی رحمانه با نمایندگان نظام است. این کارها به شور و غوغای نوجوانی علیه پدران خود شبیه است."
به عقیده ی وی ، آمریکا " روش روانی " مشخصی به کار می گیرد.
الکسی موخین خاطرنشان کرد: " از یک طرف ، روسیه را دشمن اصلی معرفی می کند و از طرف دیگر آمریکا می گوید: بله ما مقصریم ، برخی از اعمال ما به ایجاد داعش منجر گردید. انگار توبه می کنند. اما از کسی معذرت نمی خواهند. آنها منطق ساختگی و بی فکرانه ای را به کار می گیرند یعنی توبه کنید، بخشیده خواهید شد."
این تحلیل گر معتقد است که همه اینها برای ایالات متحده مضر است.
موخین خاتمه می دهد: " مخلوط کردن ، وابستگی ایدئولوژیکی داعش و روسیه یعنی پذیرش تکنولوژی سیاسی ویژه که می خواهد روسیه را در تفکرات اجتماعی در یک خط با سازمان های تروریستی دیگر قرار دهد. البته این غیر قابل پذیرش است اما آنرا کاملا هوشمندانه و ماهرانه انجام می دهند، آنطور که اثری از جرم در پرونده دیده نمی شود. اما همه ی افراد عاقل آنرا محکوم می کنند. در واقع اصرار به چنین نوعی از اظهارات به معنای از بین بردن اعتبار خود است. آمریکا مخصوصا این کار را طی چندین سال اخیر انجام می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала