دفاعیه ترامپ از وزیر امورخارجه پیشنهادی اش

© AP Photo / Jon Gambrellدفاعیه ترامپ از وزیر امورخارجه پیشنهادی اش
دفاعیه ترامپ از وزیر امورخارجه پیشنهادی اش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا ، ضمن دفاع از نامزدی رکس تیلرسون، رئیس شرکت اکسون موبیل به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا گفت : نگرانی در خصوص رابطه این نامزد با روسیه وجود نداشته و سیاست خارجی آمریکا باید تغییر کند.

به گزارش اسپوتنیک ، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: هفته‌ها بحث برای یافتن نامزد مناسب برای مقام وزیر امور خارجه آینده آمریکا به معرفی رکس تیلرسون، رئیس شرکت نفت و گاز "اکسون موبیل" انجامید و همه در کابینه دونالد ترامپ منتظر آن بودند، چرا که کل جهان میخواهند ببینند که چطور این رئیس جمهور جمهوری خواه سیاست خارجه کشورش را تغییر می‌دهد.
ترامپ پیش از مراسم تحلیف خود با درخواست روابط نزدیکتر با مسکو به نگرانی‌های دموکرات‌ها و برخی جمهوری خواهان دامن زد چرا که واشنگتن همچنان احساس می‌کند که روسیه یک تهدید امنیتی جهانی است.
ترامپ این نامزدی را اوایل روز سه شنبه اعلام کرد و گفت: تیلرسون یک دیپلمات عالی، بزرگ و یکی از بزرگترین و ماهرترین رهبران تجاری عصر خودمان است. بینش‌ها و استعدادهای تیلرسون برای کمک به تغییر سال‌ها اشتباهات بزرگ و فاجعه‌های سیاست خارجه لازم و ضروری است.
اما سیاستمداران هر دو حزب مهم آمریکا نسبت به روابط تیلرسون با روسیه ابراز نگرانی کرده‌اند. تیلرسون در سال ۲۰۱۳ میلادی نشان دوستی روسیه را از دستان ولادیمیر پوتین گرفت و علنا به تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو اعتراض کرد، تحریم‌هایی که مانع تلاش وی برای انعقاد توافقات نفتی بزرگ با روسیه می‌شد.
تیلرسون ۶۴ ساله هیچ تجربه‌ سیاسی ندارد و تمام دوره‌ حرفه‌ای خود را در شرکت نفت و گاز اکسون موبیل سپری کرده است. وی در سال ۱۹۷۵ به عنوان مهندس به این شرکت بزرگ پیوست و پیش از رسیدن به ریاست بر فعالیت‌های تجاری در بیش از ۵۰ کشور جهان نظارت داشت. اما عدم تجربه رسمی سیاسی و دولتی وی باعث تردیدهای جدی در سنا شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала