میشل اوباما پس از پایان دوران ریاست جمهوری باراک، چه کار خواهد کرد؟

© AP Photo / Julio Cortezهمسر رییس جمهور آمریکا
همسر رییس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بانوی اول ایالات متحده "میشل اوباما" پس از 8 سال اقامت در کاخ سفید سرانجام باید تصمیم بگیرد که چه فعالیتی را پیشه کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسوشیتد پرس، پس از آنکه میشل اوباما یک شهروند عادی آمریکا شود، گزینه های بی کرانی از انتخاب بر روی وی گشوده خواهد شد.

میشل قرار است پس پایان دوران ریاست جمهوری همسرش، یک استراحت حسابی میهمان باراک باشد. باراک مدتهاست که قول یک استراحت درست و حسابی پس از 24 سال زندگی مشترک را به وی داده است. باراک گفته است که میشل سزاوار یک سفر تفریحی است.

میشل سپس می تواند شرح حال و سرگذشت زندگی خود را به صورت کتاب دربیاورد. ناشران کتاب پیشنهادهای چندین میلیون دلاری برای چاپ کتاب "سرگذشت نخستین بانوی اول رنگین پوست ایالات متحده" به وی داده اند. یادآور می شویم که هیلاری کلینتون نیز در زمان خودش برای چاپ کتاب "Living History" مبلغ 8 میلیون دلار دریافت کرده بود.

خانم اوباما چندی است اعلام کرده است که فعالیت اجتماعی خود در زمینه "مبارزه با اضافه وزن و چاقی" و "توسعه و ترقی تحصیلات بانوان" را ادامه خواهد داد. وی در مصاحبه با مجله "Vogue" اعلام کرد "تنها با کمک به دیگران، خود را خوشبخت احساس می کنم و می توانم سر راحت بر روی بالش بگذارم".

میشل اوباما همچنین یک سخنران با استعداد است. او این موضوع را با سخنرانی های پیاپی خود منجمله در زمان سفر حزب دموکرات ها به فیلادلفیا در سال 2016 نشان داد. او در این سخنرانی کاندید ریاست جمهوری حزب جمهوری خواهان "دونالد ترامپ" را به شدت مورد انتقاد قرار داده بود.

میشل همچنین از قرار گرفتن در معرض دوربین نیز ترسی ندارد. او به خوبی در برنامه های تلوزیونی مختلف حضور می یابد و ظرفیت خود در پذیرش شوخی و راحتی در گفتگو را نشان می دهد. او همچنین ممکن است پس پایان دوران باراک اوباما، وارد حرفه تجارت شود.

در هر حال مشخص شده است که میشل با وجود اصرار زیاد رهبران حزب دموکرات که شاهد توان بالای سخن وری وی در کاروزار انتخاباتی بودند، قصد ندارد کاندید ریاست جمهوری آمریکا شود. او بر این عقیده است که ریاست جمهوری یک کشور نیاز به "بردباری و توانایی" دارد که خارج از توان او است.

به نوشته اسوشیتدپرس، او در پاسخ به این پشنهاد گفته است:
"نه، نه و باز هم نه. من قصد انجام چنین کاری را ندارم."

یاد آور می شویم که میشل اوباما فارق التحصیل مدرسه عالی حقوق هاروارد است و تجربه کار در یک مرکز وکالت به عنوان خقوقدان را دارد. او پس از مرگ پدرش گفت این حرفه را کار گذاشت و دیگر قصد ندارد به آن بازگردد.

لازم به ذکر است که "مرکز پزشکی دانشگاه شیکاگو" آخرین محلی بود که او تا پیش از ورود به کاخ سفید در آنجا فعالیت داشت. او در این مرکز پزشکی سمت معاونت مدیریت روابط عمومی را بر عهده داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала