روابط ایران و عراق باید ممتاز باشد و تبدیل به الگوی منطقه گردد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر به عقیده ظریف،هنوز کسانی در منطقه فکر می کنند منافع آنها در طرفداری از داعش است
به عقیده ظریف،هنوز کسانی در منطقه فکر می کنند منافع آنها در طرفداری از داعش است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در دیدار رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق با وی، روابط دو کشور را بسیارخوب توصیف کرد و ازبرخی کشورهای منطقه خواست مشکلاتشان را به عراق منتقل نکنند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از العالم- وزیر امور خارجه ایران در دیدار با سیدعمار حکیم، روابط ایران و عراق را بسیار خوب توصیف و تاکید کرد: این روابط باید ممتاز باشد و به مدلی از روابط در منطقه تبدیل شود.

سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق بعد از ظهر امروز دوشنبه با محمد جواد ظریف دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار سید عمار حکیم ضمن ارائه گزارشی از شرایط جاری در عراق در صحنه های میدانی و سیاسی، از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت عراق قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه ایران هم در این دیدار موفقیت های سیاسی و نظامی دولت، مردم و همه گروهها و اقوام عراقی را بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: اقدام تحالف وطنی در ارایه طرح آشتی ملی بسیار ارزنده و برای آینده سیاسی عراق بسیار مهم است.

وی افزود: امکان همکاری میان همه گروهها در داخل عراق وجود دارد و لازم است برخی کشورهای منطقه مشکلاتشان را به عراق منتقل نکنند.

سخنگوی وزارت خارجه در کانال تلگرامی خود، با اشاره به طرح آشتی ملی در عراق افزود: سازمان‌ملل هم طرح شما را طرح معقول و مطلوبی می داند که این هم دستاورد مهمی است.

وزیر امور خارجه، امنیت عراق را امنیت ایران خواند و اظهار داشت: هر کمک و امکانی داشته باشیم در خدمت دولت و ملت عراق برای برقراری ثبات و امنیت به کار می بریم و لازم است همه اقوام، طوایف و گروههای عراقی نیز در همین راستا گام بردارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала