توضیحات مقام نظامی سابق آمریکا درباره تحویل سلاح به سوریه

© Sputnik / Michael Alaeddinتوضیحات مقام نظامی سابق آمریکا درباره تحویل سلاح به سوریه
توضیحات مقام نظامی سابق آمریکا درباره تحویل سلاح به سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، معاون سابق دستیار وزیر دفاع آمریکا "استیون بوچی" گفت که خطرات مرتبط با لغو محدودیت عرضه سلاح به سوریه در صورتی قابل توجیه است که ایالات متحده با دقت بر روند عرضه سلاح نظارت کند تا این جنگ افزارها به دست تروریست ها نرسند.
بوچی در مصاحبه با خبرنگار اسپوتنیک گفت:
"در صورتی که گروهک تروریستی داعش شکست بخورد، تنها می توان با بررسی کامل کسانی که این تسلیحات را دریافت می کنند، این ریسک را متحمل شد."
یاد آور می شویم "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه محدودیت ارسال سلاح به گروهک های متحد آمریکا که برعلیه داعش می جنگند را لغو کرد. در میان این متحدان، گروه های مسلحی هستند که از مخالفان "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه نیز می باشند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا "مارک تونر" اعلام کرد که قادر به توضیح ارتباط این تصمیم اوباما با آنچه که پیش از این مبنی بر اینکه "آمریکا دیگر تسلیحات نظامی به مخالفان سوریه ارسال نخواهد کرد و تنها به کمک و آماده سازی خواهد پرداخت!" که از همین نهاد اعلام شده بود، نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به نقل از سخنان اوباما گفت که حمایت از این گروه ها در جهت منافع امنیت ملی ایالات متحده می باشد. تونر در این رابطه اعلام کرد که ایالات متحده هنوز هم قصد ندارد به مخالفان مسلح سوری، پدافندهای موشکی قابل حمل ارسال کند

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала