گزارش و تحلیل

دستان قدرتمند آرات کودک شگفت انگیز مازندرانی/ بدعهدی مسئولین ورزش ایران (ویدیو)

© SputnikТрехлетний иранец-акробат Арат Хосейни
Трехлетний иранец-акробат Арат Хосейни - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدتی است که ویدیوهایی از حرکات آکروباتیک یک کودک ایرانی توجه کاربران فضای مجازی را در سرتاسر جهان به خود جلب کرده است. این قهرمان کوچک آرات حسینی نام دارد و اهل استان مازندران است و اکنون 472هزار فالوور در اینستاگرام دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک- آرات حسینی یکی از استعدادهای آینده دنیای ژیمناستیک است که در حال حاضر با پدر خود و در شرایط خانگی تمرینهای ورزشی را انجام می دهد و قبل از اینکه در میان ایرانیان شناخته شود به دلیل تعداد فالورهای خارجی در اینستاگرام بیشتر در خارج از ایران مورد توجه قرار گرفته و معروف شد. آرات مانند تمام کودکان دنیا به سرگرمی ها و بازیهای کودکانه علاقمند است و در کنار تمرینات ورزشی که بصورت روزانه و در زمانهای مختلف انجام می شود نقاشی کرده و یا در پارک تفریح می کند.
محمد حسینی پدر این کودک شگفت انگیز در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک گفت: چند زوی مانده بود تا آرات بدنیا بیاید با یکی از دوستانم در مورد مشکلات زندگی، مستاجری و قسط صحبت می کردیم و به یاد دارم که دوستم به من گفت پسرت که دنیا بیاید یکی می شود مثل خودت و درگیر مشکلات زندگی خواهد بود. همین حرف ناگهان تلنگری در ذهن من ایجاد نمود که هرگز اجازه نمی دهم سرنوشت پسرم مثل من باشد و تمام تلاشم را خواهم نمود تا او بهتر از من زندگی کند. به همین دلیل هم اسم آرات به معنای شجاع و دلیر را برای پسرم انتخاب نمودم و با خود عهد بستم که برای موفقیت او لحظه ای درنگ و کوتاهی نکنم و تا به امروز هم تمام زندگی خود را وقف آرات کرده ام.

پدر آرات در ادامه گفت: خودم از کودکی علاقمند به ورزش بودم اما متاسفانه هیچ وقت نتوانستم حرفه ای ورزش کنم یا باشگاه ورزشی برم. آرات که نوزاد بود من از همان روزها بدنش را ماساژ یا به عبارتی ورزش می دادم. تا اینکه یکروز متوجه شدم نسبت به سنش دستان بسیار قوی دارد و با تاب دادن آرات دستانش را تمرین می دادم. برای او یک دستگیره نازکی درست کردم تا مثل دارحلقه ژیمناستیک بتواند از آن آویزان شود، از همان سه چهارماهگی تاب خوردن را آغاز نمود و در شش ماهگی بدون ترس و کاملا حرفه ای تاب می خورد و هرحرکتی که دوست داشت انجام می داد. هفت ماهه که شد پشتک زدن را آغاز نمود و شاید بتوان گفت یکی از ویژگیهای منحصر بفرد این کودک سرعت بالای وی در فراگیری حرکات ورزشی است.

Видео опубликовано Arat hosseini (@arat.gym) Дек 8 2016 в 2:41 PST

محمد حسینی پدر 40 ساله این کودک به خبرنگار اسپوتنیک گفت که قصد ندارد پیشنهادات خارجی مبنی برآموزش و تربیت فرزند خود را قبول کند و فعلا همین که در ایران دارای هواداران خوبی است کفایت می کند و ترجیح می دهد به جای اینکه مسئولین را پشتوانه آرات نماید، خودش و حمایت مردمی را حامی آرات قرار دهد. از سویی معتقد است که در ایران هم مربی حرفه ای آنطور که باید آرات را کاملا تحت نظارت داشته باشد وجود ندارد، یا اگر باشد نیز دستمزد هنگفتی مطالبه خواهد نمود که من ندارم.
البته اکنون افرادی اعلام آمادگی نمودند تا برخی کمکهایی را به من نموده تا از پس گذران زندگی بر آمده و به باشگاه مراجعه نمایم، چگونگی تمرینها را تماشا کرده و فعلا خودم با آرات تمرین کنم، چراکه فرزندم فعلا ارتباط چندان خوبی با محیط باشگاهی برقرار نکرده است. 

محمد حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار افزود، از مسئولین ورزش کشور هیچ انتظاری ندارم و راه من از مسیر آنها جدا است. جمعی از مسئولین روزی به منزل ما آمدند و من را غرق در امید نموده، فرزند دو ساله من را در آغوش گرفتند، به چشمان این بچه نگاه کرده و گفتند هرگونه حمایتی که لازم باشد انجام خواهیم داد. اما متاسفانه آنها به وعده های خود عمل ننموده و پای حرف خود نیاستادند من هم مسیر خود را به صورت کامل از آنها جدا نمودم و تمایلی هم ندارم روی حرف افرادی که به پسر من دروغ گفتند حساب کنم.
محمد حسینی در پایان پدر و مادران جوان را خطاب قرار داد و گفت: خداوند همه بچه ها را با استعداد خاصی خلق می کند و کافی است که والدین عاشقانه به فرزندان خود نگریسته و این نبوغ را بشناسند و با حوصله تقویت نمایند، در اینصورت کودکانی به دفعات بهتر از آرات در عرصه های مختلف علمی، ورزشی و هنری ظهور خواهد نمود و برای فرزند خود بالاترین موفقیت را آرزو نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала