گزارش و تحلیل

محقق در باره حملات سایبری در حال تدارک به روسیه: جزئیات افشا شده است

© FlickrCyber security
Cyber security - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس فدرال امنیت روسیه خبر داد که سرویس های ویژه خارجی در حال تدارک حملات سایبری هستند و هدف اصلی آن‌ها از ثبات اندازی سیستم پولی روسیه است. بنا به اطلاع نیروی انتظامی کشور ما، سازمان دهندگان این اقدام قصد دارند به بزرگترین بانک های روسیه حمله ببرند.

بنا به داده‌های این اقدام قرار است حمله هکر ها 5 دسامبر شروع شود و در یک زمان اس ام اس های مربوطه به صورت دستجمعی ارسال شده و در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ ها خبر های تحریک آمیزی  در باره وضعیت ناگوار سیستم دارایی و ورشکستگی و لغو پروانه های کار بانک های اساسی کشور ما گزارش منتشر خواهد شد.

در سرویس فدرال امنیت کی گویند که این اقدام ممکن است چند ده شهر روسیه را در بر گیرد.

نیروی انتظامی روسیه می‌گوید که مراکز فرماندهی این حملات در هلند مستقر بوده و به شرکت اوکراینی  BlazingFast   تعلق دارند.

یک منبع نزدیک به بانک روسیه اطلاع داد که بانک مرکزی روسیه از این خطر آگاه بوده و همراه با سرویس فدرال امنیت برای رفع این خطر کار می کند.

در آن شرکت اوکراینی که در ساحه دید سرویس ویژه روسیه قرار گرفته تأیید کردند که آن‌ها در هلند یک تعداد مشتریان را دارا می باشند. نماینده این شرکت به خبر گزاری ریا نووستی روسیه گفت: «اگر شما زنگ زدید و این خبر ظاهر شده ما به سرغت این قضیه را چک می کنیم.»

«ویتالی وخوف» محقق رشته اطلاع رسانی و استاد علوم حقوقی و  مالکیت فکری دانشگاه فنی دولتی مسکو بنام بائومان در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک ابراز عقیده کرد که پشت سر این حملات سرویس های ویژه آمریکا قرار دارند. او چنین گفت:

«همین چندی پیش آژانس امنیت ملی و در‌واقع سازمان سیای آمریکا آشکارا اعلام کرد که آن‌ها جنگ سایبری علیه روسیه را بر پا کردند. ولی آن‌ها بطور مستقیم این جنگ را اجرایی نکرده بلکه بوسیله اوکراین و کشور های همجوار این کار را می کنند. در ماه نوامبر پنج بانک اصلی روسی هدف حمله قرار گرفته و این حمله آزمون اول بود. حالا موج اساسی حملات در پیش است و جزئیات افشا شده است. در سازمان دهی این حملات مقادیر هنگفت ذخایر و تعداد زیاد کارشناسان شرکت می کنند».

این کارشناس روس بعید ندانسته که آمریکا با تدارک این حملات به سیستم دارایی روسیه سعی دارد وضعیت خود را بهبود بخشد. وخوف گفت:

«هدف نهایی — ضربه وارد کردن به‌ سیستم دارایی روسیه است. در دوره اخیر دلار تحت فشار شدید قرار گرفته و بسیاری کشور ها از معاملات دلاری خودداری می‌کنند و در بازرگانی خود به پول ملی رو میاورند. روسیه، چین و ایران و دیگران از جمله این کشورها هستند. اینگونه حملات برای تحکیم دلار انجام می شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала