گزارش و تحلیل

تحت تعقیب

© Предоставлено Nicolas Pernotشهروندان تاجیکستان
شهروندان تاجیکستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فهرست افراد تحت تعقیب در تاجیکستان منتشر شد.

وزارت کشور تاجیکستان فهرست به روز شده شهروندان کشور  که برای جنگ به سوریه رفته اند را منتشر کرد.  آنها افرادی هستند که در صفوف  سازمان تروریستی  «داعش» می جنگند.  در این فهرست 30 نفر  از جمله 5 زن  نام برده شده اند. عالم فصح الدینوف ، خبرنگار  « اسپوتنیک» از دوشنبه گزارش می دهد.

در سایت وزارت کشور تاجیکستان ، اطلاعات مربوط به تاریخ تولد، آدرس محل زندگی و تاریخی  اعلام شده است که از آن زمان تحت تعقیب قرار دارند. بعضی از  اطلاعات  با عکس افراد تحت تعقیب منتشر شده اند. تحلیلگران مستقل  متوجه شدند که این فهرست کامل  افرادی نیست که  برای جنگ در صفوف « داعش» به سوریه رفته اند.  زیرا قبلا وزارت کشور اعلام کرده بود که بیش از 500 نفر  تاجیک در خاورمیانه  قرار دارند.  احتمالا به دلیل ملاحظات  حرفه ای، فهرست کوتاه  منتشر شده است.

قاسم بک محمدوف کارشناس مستقل از دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار « اسپوتنیک» گفت:  فکر می کنم سازمان های  انتظامی فهرست کامل افرادی که در عملیات جنگی در خاور میانه شرکت دارند را  به دلیل ملاحظات  حرفه ای منتشر نکرده اند. احتمال آن می رود  که پس از انتشار  اسامی، بسیاری از آنها  از طریق کانال های مختلف از جمله شبکه های اجتماعی  اطلاعات دروغین در باره مرگ خود را منتشر کنند».

شایان ذکر است که طی دو سال اخیر، در تاجیکستان ده حکم در رابطه با  افراد متهم به  فعالیت تروریستی صادر شده است.  عمدتا آنها  فعالان  گروهبندی های ممنوعه در کشور — « داعش»، « اخوان المسلمین» ، « جماعت تبلیغ»، « حزب التحریر»، « جماعت انصارالله» ، « جنبش اسلامی ازبکستان» و حزب  احیای اسلامی  تاجیکستان — هستند.   دادگاه عالی تاجیکستان، آنها را  تروریست و افراط گرا اعلام کرده است.  در تاجیکستان از  سال گذشته  ستاد  واحد بازرسی  موارد شرکت شهروندان تاجیکستان در درگیری های نظامی  خارج از کشور  فعالیت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала