گزارش و تحلیل

بی خانمانان در روسیه

© Photo / Alexander Morozovبی خانمان سنت پطربورگی
بی خانمان سنت پطربورگی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بی خانمانان روسیه نیازی به شستن لباس ندارند.

در زمستان که سرما فرا می رسد، تعداد افرادی که برای  پیدا کردن جای خواب و گرم شدن به  سازمان های تأمین اجتماعی رجوع می کنند تا 50 درصد افزایش می یابد.  در مرکز  کار و تأمین اجتماعی شهر مسکو  این خبر اعلام شد.  مطابق با  داده های بنیادهای  خیریه ، هر سال  در فصل زمستان  مرگ و میر در بین  بی خانمان شدیدا افزایش می یابد.

در روسیه 141 مرکز  اجتماعی  به گنجایش بیش از 8 هزار تختخواب برای این نوع افراد فعالیت می کند.  در وزارت کار و تأمین اجتماعی  اعلام شد  که در  کشور شبکه کامل  موسسات اجتماعی  برای خدمت به ساکنان  دایر است  که به افراد بی خانمان  کمک می کنند تا سرپناهی برای مدت معینی پیدا کنند.  موسسات مذکور به اعاده اسناد  و حیثیت اجتماعی بی خانمان و  پیشگیری از ولگردی و  خیابان نشینی ساکنان  مساعدت می کنند.

حمایت اجتماعی که بی خانمان می توانند روی دریافت آنها  حساب کنند  می توانند مختلف باشند —  مواد غذایی رایگان،  کالاهای  ضروری ، امکان زندگی  در  خوابگاه های عمومی  به مدت شش ماه  و  کمک به  ثبت  و دریافت اسناد  و حتی احیای تماس با  خویشاوندان و اعضای خانواده.

با وجود انجام این کارها، اوضاع  در بسیاری از مناطق کشور در فصل سرما وخیم می شود.

هدف  سرویس های اجتماعی  شهر در وهله اول، رساندن بی خانمانان به مراکز  ضدعفونی است  تا آنها را شستشو بدهند و تمیز کنند.

در دفتر مطبوعاتی  بخش کار و تأمین اجتماعی شهر مسکو گفته شد: « گدایان و بی خانمان مسکو  از نظر  وضعیت ضد بهداشتی خود با دیگران فرق دارند. در بین آنها نیازی به شستن لباس  و شستشو  احساس نمی شود.  حداکثر چیزی که آنها با انجامش موافقت می کنند  خلاص شدن از  شر شپش است. از اینرو، ظاهر شدن حتی یک  بی خانمان  از این نوع در اماکن عمومی  مثل تأثیر یک « پدیده عمومی» می ماند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала