نفوذ سرّی روسیه بر آمریکا

© Sputnik / Alexey Filippovنفوذ سرّی روسیه بر آمریکا
نفوذ سرّی روسیه بر آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتاق نمایندگان کنگره آمریکا، لایحه ای را تصویب کرد که به موجب آن گروه ویژه ی بین وزارت خانه ای مربوط به « بروز نفوذ سری» ازجانب روسیه تشکیل خواهد شد.

۳۹۰ نماینده از این سند حمایت کرده و ۳۰ نفر مخالف بودند. در این لایحه « سوء استفاده از رسانه ها» و «حمایت مالی مامورین نفوذی» ذکر می شود.
در ساختار این کمیسیون پیشنهاد می شود که نمایندگانی از سازمان اطلاعات ملی، وزارت دادگستری، دارایی، انرژی و همچنین وزارت امورخارجه و سازمان سیا حضور یابند. اعضای این گروه باید گزارش روزانه آماده کرده و آنرا به کنگره ارائه دهند. این گروه همچنین موظف است در خصوص آن اقداماتی که برای مقابله با اعمال مخفی روسیه می گیرد اطلاع دهد.
سند تصویب شده توسط کنگره ، اختصاص هزینه ای بیش از ۷۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به این ابتکار را بررسی خواهد کرد. این سند توسط سنا در صورت تصویب برای امضاء به رئیس جمهور ارسال می شود.
میخاییل اسمالین، معاون ریاست دانشکده ی تحقیقات استراتژیک روسیه در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک گفت: « اگر همه این کارها انجام شده و برای امضاء به دونالد ترامپ ، رئیس جمهور منتخب ارسال شود بعید است که او ارتباط با روسیه را با این کاغذ آغاز کند. به احتمال زیاد، این تلاش عجولانه ای در دولت اوباما برای ایجاد مشکلات اضافی برای روسیه است.»
به عقیده ی وی ، در آمریکا مبارزه علیه نقطه نظرات جایگزین در جریان است.
این تحلیل گر می گوید: « ما شنیدیم که آزادی دیپلمات های ما را در آمریکا محدود می کنند، دور جدیدی از جستجوی « جادوگر روسیه» در جریان است. از یک طرف، این امر گویای آن است که امکانات اطلاعاتی ما واقعا ایالات متحده را عصبی می کند. از طرف دیگر، سخن در خصوص این است که مردم آمریکا را بترسانند تا با دیپلمات های روسی و مهم تر از همه با رسانه های روسی ارتباط نداشته باشند. این یک گام پیشگیرانه است تا شرایط برای رسانه های روسی در آمریکا سخت تر شود. مشخص است که در شبکه های ما آمریکایی های انگلیسی زبان زیادی کار می کنند و به این بخش از ساختار رسانه های ما نیز فشار می آید. ضمنا، در هر کشور افرادی معقول با فکر سالم وجود دارند که به نقطه نظرات جایگزین عکس العمل نشان می دهند. این عکس العمل ، به لیبرال های آمریکایی هشدار می دهد که آنها می خواهند در اینجا تمامی امکانات خود را برای گسترش این نقطه نظرات جایگزین در جامعه ی آمریکا به کار گیرند. »

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала