گزارش و تحلیل

کمک به ساکنان حلب

© AFP 2023 / George Ourfalianحلب سوریه
حلب سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه و ایران به ساکنان حلب کمک می رسانند.

پس از تار و مار شدن تروریست ها  توسط ارتش  سوریه  و آزادی 16 محله  در شمال  حلب شرقی  وضعیت دشوار  انسانی بروز کرده است.

روسیه و ایران  شدت مسائل را درک می کنند و  در ازای آینده حلب  و ساکنان آن از خود سلب مسئولیت نمی کنند. ابراهیم رحیم پور  معاون وزیر امور خارجه  ایران در مسکو به خبرنگاران گفت که عملیات مشترک  انسانی روسیه — ایران در شهر حلب  در حال بررسی است. وی در این روزها  با  همکاران  روس  یکسری مشورت ها به انجام رساند.

 مطابق با اطلاعات موجود،  روسیه و ایران  یکسری عملیات  ضد تروریستی مشترک در سوریه به انجام رساندند.  حال وقت آن فرا رسیده تا  کشور به  زندگی  صلح آمیز  برگردد.  نظامیان روسیه  برای  تأمین   امنیت کاروان های  حامل کمک های بشردوستانه به  مناطق آزاد شده از وجود تروریست ها  در حلب ابراز آمادگی کردند.  ایران نیز برای پیوستن به  این عملیات ابراز آمادگی کرده است.

حسین شیخ الاسلام  مشاور وزیر امور خارجه  ایران در مصاحبه با مارینا الشعلان خبرنگار  رادیو « اسپوتنیک» در این خصوص اظهار نظر نمود.

به عقیده تحلیلگران، عملیات  انسانی  روسیه و ایران در حلب بازتاب گسترده ای  خواهد یافت  و واقعیت غیرمنتظره ای برای  غرب خواهد بود. فرزاد رمضانی — بونش کارشناس مستقل و تحلیل گر مسایل بین الملل و منطقه ای در این خصوص  اظهار نظر نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала