گزارش و تحلیل

دستاوردهای رشته دامپزشکی

© REUTERS / Akhtar Soomro دوست چارپای انسان
دوست چارپای انسان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دامپزشکی از طب جلو می زند.

زندگی انسان بدون  حیوانات اهلی قابل تصور نیست.  جانوران اهلی غذا و پوشاک  انسان را تأمین می کنند و همدم و دوست وفاداری برای انسان هستند.  حیوانات اهلی مانند انسان  به انواع بیماری ها مبتلا می شوند و انسان بدنبال راه های علاج و درمان بیماری های آنها  می گردد، از آنها حمایت می کند و  درد آنها را تسکین می دهد تا  زندگی آنها را  طولای تر بکند.

350 دارو که  توسط مرکز  علمی  « آگرو-وت-زاشیت — Agrovetzasheet» (  دفاع از حیوانات اهلی)  تولید می شوند همانا برای  جانوران در نظر گرفته شده است.  متخصصان مشهور در  رشته های مختلف دامپزشکی  تحت ریاست پروفسور  سرگی یِنگاشِف   عضو وابسته آکادمی علوم  روسیه  داروهای جدید،  لوازم آرایشی درمانی، افزودنی های خوراکی را برای حیوانات خانگی ، دام ها و پرندگان و آبزیان و ماهی  طراحی می کنند. ویکتوریا کوزمینا  رئیس بخش ارتباطات علمی « آگرو — وت- زاشیت»  گفت: «  داروهای منحصربفردی در بین  داروهای تولیدی  مرکز علمی وجود دارد که در جهان بی نظیر هستند.  به عنوان مثال،  سنتز شیمیایی  امیدونول در آزمایشگاه ما ساخته شده است که نسل جدید انتی اکسیدانت و انتی گیوگسانت- دارویی است  که باعث کند شدن روند  از بین رفتن  سلول ها و  بهبود رسیدن اکسیژن به بافت ها می شود. از این داروها برای  جانوران  پیر استفاده می شود.  در طب انسانی چنین دارویی وجود ندارد».

داروهای شیمیایی  اثرات جانبی زیادی دارندو از اینرو در داروسازی جهانی  فرایند بازگشت  به داروهای گیاهی  جریان دارد.  بهترین  طرح های منحصربفرد « آگرو — وت — زاشیت» —  ترکیبات گیاهی مانند « فیدوتوک»  است که بخوبی بیماری  کلیوی را درمان کرده و باعث افزایش ایمنی  می شود و بیماری های معده و روده حیوانات خانگی و دام را درمان می کند.

« شرکت ما یگانه شرکت در روسیه است  که از دو مجوز برخوردار است:  تولید  دارو برای جانوران و انسان.  لوازم آرایش طبی ما به نام « آیسید» از محبوبیت زیادی برخوردار است که به درمان بیماری های پوست، پسوریازیس،  اگزما و زخم های تغذیه ای  کمک می کند. این لوازم آرایشی بر اساس دارو معجزه گر « ASD» ساخته می شود  که در دهه 1940 قرن گذشته در روسیه طراحی شد و حالا در  دامپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد».

این دارو از تأثیر قوی انتی باکتری برخوردار است و باعث تقویت  سیستم ایمنی بدن می شود.  این دارو که از مواد حیوانی بدست می آید برای علاج بیماری های زیادی از آسم گرفته تا سرطان و تحریک افزایش قد  و پرورش بهتر جانوران استفاده می شود.

خط تولید « ارترولایت» برای مفاصل انسان  که شرکت مذکور راه اندازی کرده است  از  پماد « اسبی» « آلِزان»  سرچشمه گرفته است.  در ساخت داروی  « آرترولایت» از 13 گیاه   استفاده شده است  که از تأثیر سردکننده — گرم کننده ، کاهش درد  و التهاب  مرتبط با  بیماری های مفاصل  و افزایش  فشار فیزیکی  بر مفاصل  و  ستون فقرات برخوردار است.

محصولات شرکت « آگرو — وت-زاشیت» به 18 کشور صادر می شود: تمام کشورهای عضو جامعه همسود، گرجستان، لیتوانی و بلغارستان، رومانی، یوسنی و هرزگوین، مغولستان و مصر.  هم اکنون فرایند دریافت گواهی  بعضی از انواع محصولات  ما برای صادرات به صربستان و تایوان جریان دارد. در سال 2012 شرکت ما اولین شرکت  تولید کننده دارو از روسیه در رشته دامپزشکی بود که گواهی اروپایی GMP را دریافت کرد و دسترسی به بازار داروهای دامپزشکی در کشورهای اروپایی  و دیگر کشورها را  که به استاندارد مرغوبیت اروپایی اطمینان دارند را برای روسیه فراهم ساخت.  هر چند ورود به این بازار کاری سخت و طولانی است.  کشورهای  خاور میانه — ایران،  امارات متحده عربی، سوریه و اردن  در دریافت انواع دارو برای حیوانات  اهلی و لوازم آرایش طبی ذینفعی زیادی نشان می دهند.

ویکتوریا کوزمینا در پایان گفت: «  محصولات ما  با  نسبت خوب کیفیت و قیمت  به دست مصرف کنندگان در دیگر کشورها خواهد رسید.  زیرا ما ارتباط  تنگاتنگی با  دامپزشکان  و کارخانه های پرورش حیوانات داریم و  دانشمندان  روسیه و متخصصان  با استعداد روسیه  داروهای منحصربفردی را می سازنند  که بطور موثر به « دوستان چارپای انسان» کمک می کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала