گزارش و تحلیل

لو سلزنیوف: کمیته بین‌المللی پارالمپیک تمام هم خود را بکار خواهد برد تا ورزشکاران روسیه در بازی‌های 2018 شرکت نکنند

© Sputnik / Ilya PitalevВынос национального флага России на церемонии закрытия XI зимних Паралимпийских игр в Сочи
Вынос национального флага России на церемонии закрытия XI зимних Паралимпийских игр в Сочи - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو نوشت: رهبری کمیته بین‌المللی المپیک قصد دارد در دیالوگ میان کمیته پار المپیک بین‌المللی و کمیته پار المپیک روسیه مداخله کند

فیلیپ کریون رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک 7 اوت سال 2016 اعلام کرد که این کمیته در باره برکناری ورزشکاران پارالمپیک روسیه از شرکت در بازی‌های 2016 و سلب عضویت روسیه در جنبش بین‌المللی پارالمپیک به اتفاق آرا تصمیم گرفت.

به عقیده طرف روسیه مقتصیات کمیته بین‌المللی پار المپیک زیاد روشن نیست و به بررسی مفصل و مشخص کردن جزئیات احتیاج دارد

به نوشته ایزوستیا کمیته بین‌المللی المپیک نیز لیست معیار های کمیته بین‌المللی پار المپیک را بیش از حد سخت دانست. رهبری این کمیته قصد دارد در دیالوگ میان کمیته بین‌المللی پار المپیک و کمیته روسیه مداخله کند تا مساله احیای عضویت روسیه در این سیستم بین‌المللی احیا شده و ورزشکاران کشور ما در بازی‌های پار المپیک 2018 در پیونگ چانگ کره جنوبی شرکت کنند. لو سلزنیوف رئیس فدراسیون ورزشکاران دارای اختلالات فیزیکی، عضو هیات اجرایی کمیته پار المپیک روسیه در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت

«آنها با طرح این معیار ها، ما را به بنبست می‌کشانند و میخواهند کل سیستم آماده سازی ورزشکاران کشور ما را برای بازی‌های پارالمیک مختل کنند تا از رقیبان خود رهایی یابند».

به عقیده این مقام روس، تیم پار المپیک روسیه به دستاور های خوبی کسب کرده و به این خاطر آن‌ها این کار را می کنند. سلزنیوف گفت:

«ما در لندن در بازی‌های پار المیک تابستانی بطور غیر مترقبه به جای دوم دست یافتیم در حالیکه در بازی‌های پکن فقط در مکان هشتم بودیم. چرا که ما الان در بهرترین اردوگاه ها تمرین می می‌کنیم و با بهترین مربیانی کار می‌کنیم که قبلاً با ورزشکاران تندرست تیم های منتخب روسیه کار کرده بودند.زیرا دولت روسیه از ما حمایت می کند».

این کارشناس گفت که لازم است که در خصوص مقتضیات کمیته بین‌المللی پار المپیک بحث شود، وی افزود:

«اینطور بر می‌آید که ما به آن‌ها پول بدهیم و آن‌ها به ما اشاره کنند که چه کس کجا برود و چه کسی را برکنار کنیم. ما بازتابمان در مورد معیار های پیشنهادی شان را به آن‌ها ارسال کردیم و حالا منتظر واکنش آن‌ها هسیتم. رسیدن به مصالحه امکان‌پذیر است. ما برای رسیدن به توافق آماده هستیم. ولی آیا آن‌ها نیز آمادگی دارند؟ عجالتاً همه کار ها انجام می‌شود تا ما امکان نداشته باشیم به بازی‌های پارالمپیک زمستانی در پیونگ چانگ برویم».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала