سرنوشت نامعلوم کوهنوردان مالزیایی در ارتفاعات دماوند

© AFP 2023 / Jean-Philippe Ksiazekکشته شدن عده ای اسکی باز بر اثر سقوط بهمن در کوه های آلپ اتریش
کشته شدن عده ای اسکی باز بر اثر سقوط بهمن در کوه های آلپ اتریش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه حرفه‌ای کوهنوردی مالزیایی که در کارنامه خود صعود به اورست و کلیمانجارو را داشتند اسیر صعود دماوند شدند، بطوریکه از روز پنجشنبه ۴ آذر هنوز دو نفر از مفقودان این گروه کوهنوردی پیدا نشدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم- از اواخر هفته گذشته گروهی از کوهنوردان مالزیایی در ارتفاعات دماوند دچار حادثه و درماندگی شدند که با کمک امدادگران هلال احمر به آنان امدادرسانی صورت پذیرفت.

در این رابطه مرتضی سلیمی — رئیس سازمان امداد و نجات  ایران عنوان کرد: طی عملیات امدادرسانی بسیار سخت و دشوار 8 نفر از این کوهنوردان در شریط وخیم نجات یافتند، به‌طوری‌که نیروهای امدادی برای رساندن این افراد به مکان‌های امن خودشان دچار سرمازدگی شدند و هنوز جست‌وجوی دو مفقودی از این اتباع خارجی ادامه دارد.

در این رابطه سید مصطفی مرتضوی — سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه 4 آذر با اطلاع از مفقود شدن دو کوهنورد مالزیایی عملیات جستجو و نجات شروع و در چند مرحله ادامه یافته است، به تسنیم عنوان کرد: حتی بر دلیل این رخداد سفیر مالزی به همراه خانواده کوهنوردان با رئیس سازمان امداد و نجات دیداری داشت و حتی از برخی مسیرهای کوه دماوند نیز بازدید به عمل آوردند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه این دو کوهنورد مالزیایی پیدا نشدند، بیان داشت: این کوهنوردان مالزیایی از کوهنوردان حرفه ای بودند که در کارنامه خود صعودهای اورست و کلیمانجارو را داشتند ولی متاسفانه در صعود زمستانی به دماوند دچار حادثه شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала