واشنگتن پست: سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری پنتاگون برای ساخت زیردریایی بدون سرنشین

© Press-service of JSC "PO "Sevmas" واشنگتن پست: سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری پنتاگون برای ساخت زیردریایی بدون سرنشین
واشنگتن پست: سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری پنتاگون برای ساخت زیردریایی بدون سرنشین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، وزارت دفاع آمریکا قصد دارد 3 میلیارد دلار جهت توسعه و تولید زیردریایی بدون سرنشین برای نیروی دریایی این کشور هزینه کند.

به گفته این نشریه، این طرح هنوز در مراحل اولیه و بررسی قرار دارد، اما مهندسان آمریکایی با به کارگیری فن آوری های جدید توانسته اند علی رغم پیچیدگی های خاص این پروژه از تاثیر منفی آب نمک و فشار متقابل آن برای بهبود اهداف خود بهره ببرند.
همچنین با توجه به محدودیت زیردریایی های کنونی برای ماندن در زیر آب، در آینده وسایل نقلیه بدون سرنشین و کنترل مستقیم از راه دور بسیار حیاتی است و در حال حاضر، نمونه های اولیه زیردریایی های بدون سرنشین می تواند هفته ها در زیر آب بماند.
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده هدف ما از اجرای این پروژه آن است که سیستمی طراحی شود تا اجازه دهد وسایل نقلیه زیر آب به کار خود برای ماه ها و در نهایت سالها بدون نیاز به خروج از آب ادامه دهد.
علاوه بر آمریکا، روسیه و چین در حال سرمایه گذاری های کلان در بهبود ناوگان زیردریایی خود هستند و از این رو پنتاگون در نظر دارد برای به دست آوردن یک مزیت رقابتی با معرفی فن آوری های جدید، به ویژه استفاده از سیستم های مستقل در جنگ های مدرن، هواپیماهای بدون سرنشین و اکنون زیردریایی بدون سرنشین به نقش مهم و بازیگری خاص در جهان مبدل شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала