پنج خوردنی مفید برای کبد

© Fotolia / YakobchukOlenaМужчина с тарелкой и вилкой
Мужчина с тарелкой и вилкой - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کبد را معمولا به عنوان "فیلتر اصلی" و "آزمایشگاه شیمی" بدن معرفی می کنند. مهم ترین عملکرد آن خنثی سازی و از بین بردن مواد مضر در بدن می باشد.

Medical Daily نام پنج محصول مفید برای سلامتی کبد را نام برد.

1) سیر- این ماده خوراکی به فعال شدن آنزیم ها جهت از بین بردن سموم کمک می کند. علاوه بر این سیر سرشار از ترکیباتی مانند آلیسین و سلنیوم می باشد که در تصفیه کبد موثر می باشد. به به طور کلی آلیسین دارای خواص آنتی اکسیدان، آنتی بیوتیک و ضد قارچ می باشد و همچنین سلنیوم باعث افزایش فعالیت آنتی اکسیدان ها می شود.

2) قهوه — این نوشیدنی باعث کاهش ابتلا به بیماری های کبدی می شود. تحقیقات انجام شده نشان می دهد نوشیدن دو فنجان قهوه در روز سبب کاهش 44 درصدی و حدود 50 درصد خطر مرگ ناشی از این بیماری های کبدی را می شود.

3) آووکادو- این میوه عجیب نیز می تواند برای کبد بسیار مفید می باشد. اضافه کردن آن به رژیم غذایی جهت افزایش آنتی اکسیدان برای پاک کردن مواد مضر از کبد مفید بوره و به حفظ سلولهای کبد از آسیب دیدگی کمک می کند. آووکادو حاوی ویتامین های C و E و دارای خواص ضد التهاب که برای سلامت کبد مفید می باشد، هست.

4) زردچوبه — محققان بر این باورند که این ادویه باعث کاهش آسیب های مختلف به کبد می شود. علاوه بر این، زردچوبه به آرگانیزم جهت سوخت چربی و تحریک صفرا و پاکسازی طبیعی کبد کمک می کند.

5) گریپ فروت- نه تنها خوش طعم می باشد بلکه از آسیب رسیدن به کبد جلوگیری می کند. نوشیدن آب گریپ فروت باعث از بین رفتن مواد سرطان زا و سموم از کبد می شود. این میوه همچنین حاوی ویتامین C و آنتی آکسیدان می باشد. با این حال مصرف این میوه برای اشخاصی که نارسایی کبدی دارند، توصیه نمی شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала