کمک هوش مصنوعی به انسان

© Fotolia / Nikolaynحیات در سیارات دیگر
حیات در سیارات دیگر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هوش مصنوعی به جستجوی حیات فضایی خواهد پرداخت.

 پس از دو سال، تلسکوپ  فضایی آنقدر اطلاعات  به زمین ارسال خواهد کرد  که دانشمندان فرصت پردازش آنها را نخواهند داشت.  از اینرو  - RobERt- هوش مصنوعی  ساخته شد که قادر است  خیلی سریع به پردازش  حجم بسیار  زیاد داده ها و اطلاعات بپردازد و معلوم کند آیا امکان حیات در سیارات فراخورشیدی وجود دارد یا خیر.

به گزارش سایت popmech.ru،  برای اولین بار فضانوردان   اوایل دهه 1990  درفراسوی  سیستم خورشیدی  سیاراتی کشف کردند.  از آن زمان تا کنون 3400  سیاره توسط آنها کشف شد.  حال، آنها می خواهند بفهمند آیا  حیات غیر زمینی در آن سیارات وجود دارد.

گاهی دانشمندان برای  تحلیل  اطلاعات و داده های دریافتی در باره یک سیاره چند روز و یا چند هفته وقت صرف میکنند.  دستگاه های جدید مانند  تلسکوپ فضایی  « جیمز اوبه»  که در سال 2018 به فضا  پرتاب خواهد شد  در آینده نزدیک  آنقدر اطلاعات برای محققان ارسال خواهد کرد  که آنها قادر به پردازش آنها به شیوه کنونی نخواهند بود. همانا به این دلیل  محققان دانشگاه  لندن — RobERt- هوش مصنوعی را ساختند که برای  اسکن اطلاعات دریافتی  از فضا  در باره اشکال حیات در نظر گرفته شده است.

این اسکن — Robotic Exoplanet Recognition-  می تواند به تحلیل داده ها طی  چند ثانیه بپردازد. جستجوی  سیاره های  قابل حیات  فقط آغاز کار در این جهت است.  با کمک این دستگاه، دانشمندان می خواهند  بفهمند منظومه شمسی چگونه شکل گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала