گزارش و تحلیل

دوچرخه سواری از برلین تا ایران

© Fotolia / Peter Hermes Furianایران
ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو برلینی با دوچرخه 10 هزار کیلومتر را رکاب زدند.

تارک هنسهایمر  و لئا اشتِگِمان دو برلینی سفر خود به 14 کشور با دوچرخه را  طی شش ماه به پایان رساندند.  در زمان سفر  با وضعیت های  غیرعادی روبرو شدند.  آنها در مصاحبه با  آژانس خبری « اسپوتنیک»  گفتند که هر  شخصی میتواند راهی چنین سفری بشود.

لئا مدتها بود که دلش میخواست  با دوچرخه به سفری  طولانی برود.  او در توضیح  آرزوی خود گفت: « من و  تارک  علاقه زیادی به سفر و دیدن کشورهای مختلف و آشنایی با  مردم آن کشورها  داریم و از اینرو دوچرخه را برای سفر انتخاب کردیم که یک وسیله نقلیه خوب است.  تمام روز در هوای آزاد و در حرکت هستیم».

هر دوی آنها توانستند  مرخصی شش ماهه بگیرند ولی در ابتدای سفر  مسیر مشخصی  در نظر نگرفته بودند.

لئا تعریف کرد و گفت: « گفتیم راه می افتیم و  می رویم. مسیر  سفر و کشورهایی که قصد داشتیم از آنها دیدن کنیم  وجود داشت  اما در راه با انگشت روی نقشه به جایی اشاره می کردیم و این مسیر تغییر میکرد.  اتفاقات جالبی طی راه برای ما رخ داد و به این دلیل  به مشورت ها و توصیه های  افراد گوناگون  توجه کردیم».

از نظر جسمی هر دو دوچرخه سوار برای این سفر آماده نشده بودند اما این موضوع مشکلی برایشان ایجاد نکرد.

مرز با ایران - اسپوتنیک ایران
با دوچرخه از برلین تا ایران

« ما قبل از آغاز سفر خیلی تنبل شده بودیم.  سفر را بدون هرگونه آمادگی و تمرینات قبلی آغاز کردیم.  اما طی سفر  بدن ما ورزیده شد».

بطور کلی به گفته تارک ، او و لئا  10000 کیلومتر را پشت سر گذاشتند.

« قبل از آغاز سفر  فکر کردیم چیزی حدود 7 هزار کیلومتر  اما نهایتا 10 هزار کیلومتر رکاب زدیم.  شش ماه برای طی این مسیر کافی بود».

 هر دوی آنها سفر خود را از  آلمان آغاز کردند و از 14 کشور  رد شدند — فرانسه، سوئیس، اطریش، اسلووانی، کورواتی، مونته نگرو ، مقدونیه، یونان و ترکیه، گرجستان، ارمنستان  و بالاخره به مقصد نهایی — ایران- رسیدند.

تارک گفت: یکی از بهترین خاطرات  و اتفاقات جالب در این سفر  « صعود به قله دماوند» » بلندترین قله  در ایران  و  خاور میانه  با 5610 متر ارتفاع بود.

« سه روز طول کشید تا به قله برسیم. در ارتفاع 3000 متری چادر زدیم.  در ایستگاه  واقع در ارتفاع 4200 متری برای اولین بار در عمرمان دچار « کوه گرفتگی» شدیم.  اما ارزش آن را داشت.

وقتی ساعت 4 صبح برای  فتح قله به راه افتادیم، شاهد  منظره اعجاب آور  طلوع خورشید در آسمان تهران بودیم.  در  ارتفاع 5000 متری به  چشمه های گوگرد  کوه آتشفشان نزدیک شدیم.  باد خیلی شدید بود.  در آن بالا باد داشت ما را با خود می برد.  اما توانستیم به هدف خود برسیم».

این  زوج  برنامه  سفر بعدی با دوچرخه را  تهیه می بینند اما تاریخ آغاز آن مشخص نیست.  در سفر بعدی ماجراجویان قصد دارند  تا روسیه رکاب بزنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала