گزارش و تحلیل

بچه ها و افسردگی

© Fotolia / Grimaldelloدانشجو دچار استرس
دانشجو دچار استرس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بچه ها را باید از افسردگی نجات داد.

 به عقیده متخصصان  کلینیک  روانپزشکی و روان درمانی به نام « پیروگوف» و  باشگاه روانپزشکان مسکو، بیش از 70 درصد  دانشجویان مسکو  خواهان دریافت  کمک روانشناسی غیرعلنی هستند.  پزشکان پروژه آزمایشی  کمک پیشگیرانه به  دانشجویان را سازماندهی  کردند که  در  مراکز آموزشی بزرگ روسیه  موفق بود.

 مطابق با آمار  سازمان جهانی  بهداشت، 10 درصد  ساکنان زمین  از  اختلالات روانی رنج می برند و یک نفر از هر چهار نفر  دیر یا زود با این بیماری مواجه  می شود.

آرکادی اشمیلوویچ  رئیس  بخش طبی — توانبخشی  کلینیک  روان درمانی بیمارستان شماره 1 مسکو در این خصوص تعریف کرد و گفت که  علل  بیماری روانی  در استرس  و اختلالات روانی  نهفته است.  وی متذکر شد که  اختلالات روانی  یک پدیده رایج در بین جوانان است  که اغلب با استعمال مواد روانگردان در ارتباط است.

 در سال 2015 میلادی  متخصصان کلینیک « پیروگوف»  و  باشگاه  روانپزشکان مسکو  دوره های روان درمانی و روشنگری را  در بین دانشجویان سال اول  دانشکده های روانپزشکی و  زیست شناسی  دانشگاه دولتی مسکو و دانشکده روانپزشکی دانشگاه علوم انسانی مسکو  برگزار کردند.

پس از هر درس که به  موضوعات  مختلف اختلالات  روانی مربوط می شد، صف طولانی از دانشجویان برای  مشورت  شخصی تشکیل می شد.  دانشجویان  آسیب پذیرترین گروه هستند. پژوهش های  علمی زیادی  در رابطه با روانکاوی بر  اساس «موضوع  دانشجویی» انجام می شود. در عین حال،  شرکت کنندگان  در این نوع تحقیقات بندرت  برای دریافت کمک  به پزشکان متخصص رجوع می کنند، حتی اگر  وضعیت روحی خود را نزدیک به بیماری  بدانند».

آرکادی اشمیلوویچ ، متخصص روسیه  متذکر شد  که در نتیجه نظرسنجی  غیر علنی  که در چارچوب پروژه آزمایشی انجام شد  کاشف به عمل آمد که 70  تا 80 درصد  دانشجویان نیاز به کمک روانپزشکی  به این یا آن شکل دارند-  از مشورت گرفته تا درمان.  اما هیچ یک از شرکت کنندگان در این نظرسنجی به پزشک متخصص رجوع نکرده است.

متخصص روسیه گفت: « جوانان از آن واهمه دارند که اطرافیان  از بیماری آنها باخبر شوند و  آنها را  افرادی غیر نرمال و « ننگ اجتماعی» بدانند. اگر آنها به کلینیک ها مراجعه کنند، نام آنها وارد کاتالوگ  عمومی اطلاعات خواهد شد  و از این رو ممکن است این اطلاعات در اختیار رئیس دانشگاه  گذاشته شود و حتی همکلاسی ها از آن باخبر شوند.  دانشجویان فاقد امکان مالی برای  رجوع به کلینیک های خصوصی هستند».

پزشکان  با کمک  درس های روانپزشکی قصد دارند  از تندرستی روانی بچه ها در مدارس حمایت کنند. به گفته زوراب کِکِلیدزه،  روانپزشک  ارشد  وزارت  بهداشت و بهداری روسیه ، اینگونه درس ها  از کلاس سوم دبستان تا کلاس یازده تدریس خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала