تانک های روسی

© Sputnik / Alexey Filippovتانک « ت-90 ام.اس» ساخت روسیه
تانک « ت-90 ام.اس»  ساخت روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هند قرارداد خرید تانک های روسی را به امضا رساند.

 به گزارش نشریه  « تایمز آف ایندیا» به نقل از  منابعی در  وزارت دفاع هند، کمیسیون  وزرات دفاع  هند در  رابطه با خرید تسلیحات،  معامله با روسیه در  خصوص  خرید 464  تانک « ت-90 ام.اس»  را به تصویب رساند.

 مطابق با اطلاعات نشریه،  ارزش  این قرارداد  حدود 2 میلیارد دلار خواهد بود.  قرار است  در  هند  مونتاژ  تانک ها با دریافت مجوز سازماندهی شود.

تصویب خرید تسلیحات توسط کمیسیون  وزارت دفاع  یکی از مراحل ضروری  سفارشات دولتی  است که ضامن  معاملات  نهایی نیست، اما  زمینه را برای مذاکرات  با  تولیدکنندگان بالقوه هموار می سازد.

 ارتش هند مسلح به  تانک های روسی «ت-72» و « ت-90»  ساخت روسیه است.  ویکتور لیتوفکین  کارشناس نظامی روسیه در  مصاحبه با رادیو « اسپوتنیک»  متذکر شد  که هند مثل چین،  الجزیره و مصر  و در این اواخر ایران،  بزرگترین خریداران تسلیحات  روسیه است.

—  این روندی قابل انتظار بود. 80-70 درصد  تسلیحات هند، ساخت شوروی و  روسیه هستند.  بیش از 60 سال است که معاملات تسلیحاتی بین روسیه و هند جریان دارد.

این قرارداد  به امضا خواهد رسید.  تا کنون 400 تانک « ت-90 اس» به هند فروخته شده است و  اصولا این نوع تانک برای  هند ساخته می شود. تانک « ت — 90 ام اس»  از همان نوع است  و از دستگاه های جدید  هدایت آتش  و سیستم ارتباطی و سیستم نظارت  در میدان نبرد  و غیره تشکیل شده است. این تانک همانا در این جهات  مدرنیزه شده است.  خرید 464 تانک برای هند تعداد زیادی نیست، به ویژه با توجه به این موضوع که هند قصد دارد  1500 تانک  خریداری کند.  اینها از نقشه های آتی هستند. هند نمی تواند یکباره 1500 تانک بخرد. قیمت هر یک از آنها  4 میلیون دلار است که  هزینه آموزش خدمه  و تحویل لوازم یدکی  و تعهدات  مدرنیزه کردن تانک و  غیره را دربر می گیرد.  مایلم این نکته را خاطرنشان سازم که هیچ کشوری در جهان  مجوز  تولید تسلیحات نظامی  را به هند نمی دهد».

 به گفته کارشناس روسیه، هند سعی می کند تانک هندی طراحی کند، اما تا کنون موفق به انجام این کار نشده است.

—   بیش از 20 سال است که هند در حال طراحی تانک هندی است اما فعلا  موفق به ساخت آن نشده است.  برای ساخت تسلیحات نظامی بر اساس فناوری عالی ، وجود  دانشی ضروری است که نسل به نسل منتقل می شود.  در هند چنین مکتب تسلیحاتی  وجود نداشته است و هم اکنون در هند  ایجاد می شود.  بعلاوه برای ساخت یک تانک خوب، باید  موتور خوبی ساخته شود، زره تانک خوب باشد ، فلز و لاستیک  و خیلی چیزهای دیگر در سطح عالی تولید شده باشد که در جای خالی ساخته نخواهند شد».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала