ورزش سایبری

© AFP 2023 / Robyn Beckورزش سایبری
ورزش سایبری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ورزش سایبری با تانک « آرماتا» برگزار خواهد شد.

 مرکز تاریخی — فرهنگی  نظامی دولتی روسیه  وابسته به دولت روسیه « Rosvoencenter»  در حال انجام مذاکراتی با Mail.ru Group در باره برگزاری مسابقات « ورزش سایبری» سراسری روسیه در سال 2017 میلادی  در رشته بازی تانک « پروژه آرماتا» ست.  هزینه این مسابقه از بودجه دولت روسیه تأمین خواهد شد. مطابق با برنامه « پرورش حس وطنپرستی  در شهروندان روسیه  سال 2016-2017»  مسابقه  ورزش سایبری « دنیای تانک ها.  همه چیز را به یاد داریم» باید  از سال 2017، بطور سالانه آغاز شود.

این مسابقه در چند مرحله برگزار خواهد شد- مسابقات منطقه ای و فینال.  بازی که  بین بازیکنان  برگزار خواهد شد هنوز مشخص نشده است.  بدین منظور «  مرکز  نظامی روسیه»  دیدارهایی با  طراحان بازی های تانکی خواهد داشت و سفارش  ساخت برنامه  ویژه این مسابقات را به آنها خواهد داد. در «میل.رو گروپ»  مذاکرات با نهاد نظامی روسیه را مورد تأیید قرار دادند.

ایلیا کارپینسکی  معاون رئیس  بخش بازی های «میل.رو گروپ»  گفت: «  نهاد نظامی روسیه مذاکراتی در باره  برگزاری مسابقه سراسری روسیه بر اساس  بازی آن لاین تانکی «میل. رو» — پروژه آرماتا- با ما برگزار کرد و به عنوان  طراح بازی، برای دریافت ارزیابی کارشناسی  به ما رجوع کرد.  گروه  ما از تجربه  زیاد برگزاری مسابقات  سایبری  در سطوح مختلف برخوردار است، از اینرو ما  برای حمایت از این پیشنهاد  و استفاده از پلتفرم esports.mail.ru برای برگزاری این مسابقه ابراز آمادگی کردیم. آگهی این مسابقه را نیز بعهده گرفتیم».

 مسابقه ای که با استفاده از هزینه دولتی برگزار می شود تفاوت های چندی با  مسابقات سایبری سازمان های خصوصی دارد. اولا جایزه ای در نظر گرفته نشده است، دوما نهاد نظامی روسیه با برگزاری این نوع مسابقات قصد دارد جوانانی که به ورزش های سایبری علاقه دارند را هرچه بیشتر به  معاشرت با یکدیگر فرا بخواند. قرار است در این مسابقات نمایشگاه تانک برگزار شود.  بعلاوه از پیشکسوتان جنگ برای گفتگو با جوانان دعوت به همکاری خواهد شد. بطور کلی  مسابقات ورزش سایبری بیشتر شبیه فستیوال « روز تانکیست» خواهد بود که نهاد نظامی  روسیه و شرکت  Wargaming ، طراح بازی های کامپیوتری  World of Tanks بودند که در ماه مه سال جاری  در پارک نظامی — فرهنگی نیروی هوایی فدراسیون روسیه به نام « پاتریوت»  برگزار شد.  در این فستیوال مسابقات ورزشی ، نمایشگاه  تانک ها،  ماشین زرهی  و رژه  خودروهای « رترو»  و هنرنمایی آرتیست ها و اعطای جوایز برگزار شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала