دادستان دادگاه لاهه الحاق کریمه به روسیه را همطراز درگیری مسلحانه روسیه و اوکراین دانست

© Sputnik / Sergey MalgavkoПамятник затопленным кораблям в Севастополе
Памятник затопленным кораблям в Севастополе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در گزارش تحقیقات اولیه فاتو بنسودا، دادستان کل دادگاه بین المللی کیفری لاهه الحاق کریمه به روسیه همطراز درگیری مسلحانه بین روسیه و اوکراین ارزیابی می شود.

در گزارش منتشره در سایت دادگاه بین المللی کیفری لاهه گفته می شود درگیری "حدودا 26 فوریه 2016 آغاز شد" که روسیه "برای به دست آوردن کنترل بخش هایی از خاک اوکراین بدون موافقت دولت اوکراین" از نیروهای مسلح استفاده کرد.
طبق این گزارش " پس از 18 مارس 2014 می توان نیز به همان اندازه ای که اوضاع در شبه جزیره کریمه و شهر سواستوپول همطراز ادامه حالت اشغال باشد ، از حقوق مربوط به درگیری مسلحانه بین المللی استفاده کرد".
در این سند خاطرنشان می شود روسیه "بدون تیراندازی اداره کریمه را بر عهده خود گرفت" و از نظامیان روسیه "برای برقراری کنترل بر اراضی از جمله پایگاه های نظامی و ساختمان های دولتی اوکراین استفاده شد".
در دنباله گزارش دادستان دادگاه لاهه گفته می شود:" دولت اوکراین در اواسط مارس خروج قطعات و یگان های نظامی مستقر در پایگاه های کریمه و انتقال آنها به بخش اصلی خاک این کشور را آغاز کرد".
یادآور می شود اکثریت مطلق و قریب به اتفاق مردم کریمه روز 16 مارس 2014 در یک همه پرسی به پیوستن مجدد این شبه جزیره به روسیه رای دادند و به دنبال آن کریمه به روسیه ملحق شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала