زاخارووا: متحدان اروپایی آمریکا دیگر برای تفکر و عمل کردن مستقلانه قابلیتی ندارند

© Sputnik / Evgenya Novozheninaزاخارووا: متحدان اروپایی آمریکا دیگر برای تفکر و عمل کردن مستقلانه قابلیتی ندارند
زاخارووا: متحدان اروپایی آمریکا دیگر برای تفکر و عمل کردن مستقلانه قابلیتی ندارند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در صفحه فیس بوک خود، در مورد پیام اخیر ینس استولتنبرگ دبیر کل پیمان ناتو که در رابطه با قدرت گیری دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا منتشر شده، اظهار نظر کرد.

متن این پیام در روزنامه بریتانیایی "گاردین" منتشر شده است.
استولتنبرگ در این پیام با ابراز نگرانی هایش در خصوص آینده ائتلاف میان اروپا و آمریکا تاکید کرد که جهان غرب با بزرگ ترین چالش های امنیتی در طول یک نسل روبرو شده است، و از جمله این چالش ها به تحولات خاور میانه و آفریقای شمالی و "مواضع خصمانه روسیه" اشاره نمود.
وی خاطر نشان کرد که اکنون زمان زیر سئوال بردن ارزش ائتلاف میان اروپا و آمریکا نیست، و افزود: "ما در این دوره تردیدآمیز به رهبری قدرتمند آمریکا نیاز داریم و رهبران اروپایی نیز آماده اند به مسئولیت خود عمل کرده و مشارکت مالی شان در هزینه های این ائتلاف را بیشتر کنند".
لازم به یادآوری است دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی این موضوع را مطرح کرده بود.
زاخارووا در صفحه فیس بوک خود ضمن تفسیر نکات کلیدی مصرحه در پیام استولتنبرگ نوشت: "به نظر من مفهوم این پیام به یک سئوال محدود می شود و آن اینکه چه کسی در آنیده نقشی رهبری کننده را بر عهده خواهد داشت و هزینه های این ائتلاف را تامین خواهد نمود؟ و یا اینکه چه کسی بهای آن ددمنشی هایی که به دستور واشنگتن و به دست این پیمان صورت گرفته را خواهد پرداخت؟"
دیپلومات روسی با اشاره به اینکه اروپایی ها در سال های اخیر اصلا تفکر و عمل کردن مستقلانه را فراموش کرده اند،: "سیاست مداران اروپایی نمی خواهند در برابر اعمالشان به ملت های خود پاسخگو باشند زیرا که به دستور آمریکا با استقرار نیروهای نظامی در کشورهای خود موافقت کرده، جنگ های تحریمی به راه انداخته و در مسیر تخریب روابط با روسیه قرار گرفته اند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала