وزارت امور خارجه روسيه: انتظار تشديد اعتراض سازمانهاي بين المللي بر عليه سوريه

© Fotolia / Nikolai Sorokinوزارت امور خارجه روسیه انتظار تظاهرات ضد سوری
وزارت امور خارجه روسیه انتظار تظاهرات ضد سوری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش "اسپوتنیک" وزارت امور خارجه روسیه درمورد تصمیم سازمان منع سلاح های شیمیایی درمورد سوریه، اعلام کرد انتظار تشدید حملات بر علیه سوریه در چهارچوب سازمان منع سلاح های شیمیایی و شورای امنیت سازمان ملل متحد افزایش یابد.

در طی جلسه سازمان منع سلاح شیمیایی در تاریخ 11 نوامبر در لاهه، کشورهای عضو انها با استفاده از ترکیب چند عامل و همبستگی منطقه ای موفق به تصمیم گیری بر علیه سوریه شدند. این تصمیم نشان دهنده این است که بر اساس تحقیقات سازمان ملل و سازمان منع سلاحهای شیمیایی، در این کشور سلاحهای شیمیایی استفاده شده است. همچنین در آینده اکثر سازمانهای بیت المللی بر علیه سوریه خواهند بود.
در این اظهار نظر آمد، «حال انتظار میرود که در آینده حملات ضد سوریه از سوی سازمانهای بین المللی، مانند سازمان منع سلاح های شیمیایی و شورای امنیت سازمان ملل افزایش یابد.» ما از تمامی دولت هایی که اصول و موازین بین المللی را به رسمیت میشناسند، درخواست رعایت قوانین در روابط بین المللی را داریم.
وزیر دفاع روسیه دیروز اعلام کرد که قصد دارند نمونه های از خاک و ترکش موشکها در حلب را به سازمان منع سلاح شیمیایی ارسال کند تا به کمک آنها نشان دهد که شبه نظامیان از سلاح های شیمیایی استفاده کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала