گزارش و تحلیل

حرکت قطار لوکس طلایی روسیه به سوی تهران

© Photo / Simon Pielowقطار عقاب طلایی
قطار عقاب طلایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برای اولین بار در تاریخ راه آهن روسیه لوکس ترین قطار سریع السیر Golden Eagle Trans-Syberian از ایستگاه کازانسکایا در مسکو به ایستگاه پایانی خود در تهران می رود.

قطار درجه یک با تمامی خدمات هتل 4 یا 5 ستاره کاملا شبیه یک سفینه ریلی است که در طول 18 روز از پایتخت روسیه به پایتخت ایران می رسد. مسئولین تور «ادیسه پارس» می گویند که مسیر حرکت قطار از شهر های قدیمی سه کشور قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان است. این قطار مجلل در مسیر خود از مسکو حرکت کرده و در طول مسیر از شهرهای بایکانور، تاشکند، سمرقند، بخارا، خیوه، عشق آباد، مرو، مشهد، ماهان، کرمان، یزد، اصفهان، پرسپولیس، شیراز عبور کرده و سرانجام به تهران می رسد.

A Golden Eagle Luxury train's restaurant - اسپوتنیک ایران
قطار لوکس "عقاب طلایی" از مسکو عازم تهران شد (ویدیو)

قطار «زالاتور آریول» به معنای عقاب طلایی 19 واگن دارد و قادر است تا 120 مسافر و 56 خدمه را جابجا کند.

پیش از افتتاح باشکوه قطار «عقاب طلایی» از ایستگاه کازانسکایا با 20 مسافر آن، مارینا لینک مدیر عامل شرکت انگلیسی گلدن ایگل لاکچری ترین با مسئولیت محدود درباره ایده کرویز جذاب و منحصربفرد راه آهن برای خبرنگار اسپوتنیک توضیح داد:

«شرکت گلدن ایگل در بریتانیا قرار دارد و در زمینه فروش و تشکیل تورهای ریلی در برخی کشورها به صورت تخصصی کار می کند، اما روسیه برای این کشور اولویت و بیزنس اصلی است. این شرکت از سال 1992 در روسیه فعال است.ایده ساخت قطار به چندین سال قبل برمی گردد. این قطار لاکچری در حقیقت از سال 2007 در روسیه کار می کند. مسیرهای اصلی آن همیشه در داخل روسیه و در مسیر ترانس سیبیر و جاده ابریشم در آسیای مرکزی بوده است. سه سال گذشته ما منطقه ماورای قفقاز شامل ارمنستان، آذربایجان و گرجستان را هم به آن اضافه کردیم. ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان مسیرهای معمول ما هستند. ایران برای اولین بار قرار بود دو سال پیش با قطار دوم اروپایی ما راه اندازی شود. مساله بر سر تفاوت عرض ریل در ایران و روسیه و کشورهای آسیای مرکزی است، به همین خاطر ما از قطار اروپایی استفاده کردیم. سال گذشته مشکلاتی با ترکیه و بخش کرد نشین این کشور پیش آمد و ما نتوانستیم این پروژه را برای ایران راه اندازی کنیم. بنابراین به دنبال راه های دیگر گشتیم و در نهایت مسیر آُسیای مرکزی به ایران را طراحی کردیم. در مرز ایران و ترکمنستان ما باید چرخ و دنده و بوژی را عوض کنیم تا امکان ادامه حرکت روی ریل ایران میسر شود. این اولین تجربه ما در مسیر کنونی است. امیدواریم که این کار انجام شود زیرا تلاش زیادی برای راه اندازی آن کردیم».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала