درگذشت پروفسور دکتر "سیف‌الدین نجم‌آبادی" استاد برجسته ایران شناسی

© Fotolia / Borna_Mirسازمان ملل متحد مشتاق همکاری با تهران است
سازمان ملل متحد مشتاق همکاری با تهران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پروفسور دکتر "سیف‌الدین نجم‌آبادی"، استاد برجسته ایران شناسی در دانشگاه تهران و دانشگاه "هایدلبرگ" آلمان در ۲۲ مهر امسال در سن 94 سالگی در سکوت خبری درگذشت و اول آبان ماه نیز او را در شهر "هایدلبرگ" آلمان دفن کردند.

ه گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، این استاد برجسته در سال ۱۳۲۷ تا ۱۳۳۰ تحصیلات کارشناسی خود را در دانشگاه تهران در رشته اسلام شناسی و ادبیات به پایان رساند. سپس با اخذ بورسیه از سازمان تبادلات آکادمیک "آلمان دآآد" وارد آلمان شد و مقطع کارشناسی ارشد و دکتری خود را در زمینه‌های اسلام‌شناسی، ایران‌شناسی و هندشناسی با موفقیت به پایان رساند.
مرحوم نجم آبادی مدتی حدود هشت سال در دانشگاه تهران تا سال ۱۳۴۶ به عنوان استاد در رشته زبان‌شناسی مشغول به تدریس بود. سپس دوباره به آلمان رفت و در دانشگاه فرایبورگ و هامبورگ به عنوان استاد میهمان در شاخه‌های شرق‌شناسی و اسلام‌شناسی مشغول بکار شد. از خدمات ارزشمند این استاد می توان به ترجمه آثار "قابوس‌نامه کیخسرو"، "سفرنامه ناصر خسرو" و "کلیله و دمنه" به زبان آلمانی اشاره کرد. همچنین کتاب "توصیف جغرافیای ایران در زمان صفویه" نیز از او به یادگار مانده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала