به افتخار شاهزاده ولادیمیر

© Sputnik / Iliya Pitalevمونتاژ مجسمه یادبود شاهزاده ولادیمیر در مسکو
مونتاژ مجسمه یادبود  شاهزاده ولادیمیر در مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجسمه عظیم و زیبا ولادیمیر مقدس بر تپه « باروویتسکی» برپا شده است.

 مسکو به مناسبت جشن  دولتی — روز وحدت ملی  که 4 ماه نوامبر  برگزار می شود، یک هدیه  عالی دریافت کرد.  در مرکز مسکو  در   کنار دیوار کرمین بر تپه « باروویتسکی»  یادبود  ولادیمیر قدیس برپا شد که تعمیددهنده روس  باستان است.  مطابق با  منابع تاریخی  این رویداد تاریخی  که مسیحیت را در روس باستان رواج داد در  سال 988 میلادی رخ داد.  مجسمه یادبود    شاهزاده ولادیمیر قرار بود  در سال 2015 به مناسبت 1000-مین  سالمرگ ولادیمیر قدیس برپا شود.  اما بدلایل مختلف ممکن نشد.  اما حالا این مجسمه  عظیم و زیبا   بر تپه « باروویتسکی» برپا شده است.

 مجسمه یادبود  شاهزاده ولادیمیر  به ابتکار  انجمن  نظامی — تاریخی روسیه  با کمک های خیریه مردم ساخته شد.  ساکنان شهر  به انتخاب محل برپایی مجسمه پرداختند  که نتیجه نهایی از طریق رأی گیری اینترنتی  در سایت «  شهروند فعال» مشخص شد.

وزن مجسمه ساخته شده از برنز   تقریبا 40 تن است  که از محله « خیمیک»  واقع در حومه مسکو به مرکز مسکو منتقل شد. آن را  بصورت قطعات جداگانه  به محل  برپایی مجسمه آوردند، زیرا رساندن مجسمه به محل برپایی بطور  یکپارچه ممکن نبود.  صلیب  بطور جداگانه حمل شد که  ولادیمیر آن را در دست راست  نگه داشته است.  ارتفاع مجسمه 12 متر است  و  ارتفاع کل مجسمه و صلیب 17 و نیم متر است.

صلوات شرباکوف  سازنده این مجسمه ده گزینه  ساخت آن را پیشنهاد کرد که در گزینه نهایی   چهره شاهزاده  و جزئیات  یونیفورم او تغییر کرده است.

مجسمه ساز صلوات شرباکوف  در این خصوص گفت:  ما می خواستیم مجسمه ما با مجسمه های قبلی فرق داشته باشد- قدرت، حقیقت  و خردمندی در قرون وسطی  شاید با چنین چهره ای قابل درک بود که نمایانگر  خصوصیات شخصیت  بزرگ بود. ولادیمیر  در نظر ما،  شخصی است که پس از 1000 سال  به ما و کشوری می نگرد که خود ساخت.  برای من  کار روی ساخت تعمیددهنده روس باستان  معنای شخصی  دارد.  خانواده ما از قعر قرن ها  به کلیسا خدمت می کرد و بعضی از اعضای خانواده  کشیش بودند.  در خاندان ما  دو  قدیس و « شهید جدید» وجود دارد. از اینرو این موضوع برای من اهمیت زیادی دارد».

اینکه مجسمه ولادیمیر مقدس رو به کلیسای ناجی ایستاده است سمبولیک است.  توجه خاصی نیز به ساخت پایه مجسمه مبذول شده است و روی آن  سوژه های غسل تعمید  روس باستان  حک شده است.  پله های  دایره وار  که به  پای مجسمه ختم می شود  به نظر مجسمه ساز باید  یادآور دایره های روی آب  باشد که  سمبل  غسل تعمید نیز در آنها هویداست.

با توجه به گفته مجسمه ساز، فقط برپایی مجسمه  حائز اهمیت نبود، بلکه  ایجاد محیطی زیبا و  آرامش بخش در اطراف آن نیز اهمیت داشت.  حالا در آنجا پیاده رو  درست خواهد شد. درختان کاج و صنوبر در  آنجا کاشته خواهد شد که در انجیل از این درختان یاد شده است.

سرگی کوزنتسوف آرشیتکت ارشد شهر مسکو در این خصوص گفت: « یک محیط سبز و راحت ایجاد خواهد شد که عابران می توانند  از بودن در آنجا احساس آرامش کنند.  مسیر هایی برای پیاده روی در آنجا ساخته خواهد که قبلا در تپه « باروویتسکی » وجود نداشت. اینها تغییرات مثبتی است که در این محل  رخ می دهد، زیرا  مرکز تاریخی مسکو  در فاصله 10 متری از  کرملین واقع است.  ما امیدواریم که مجسمه یادبود ولادیمیر مقدس  بخوبی در منظره  شهر جا بیفتد.

تا بهار تمام کارهای ساخت  پارک و پیاده رو  و درختکاری  به پایان خواهد رسید. گلکاران قول می دهند ترکیب بندی های  زیبایی از گلها در آنجا  ظاهر شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала