متحدان عضو ناتو آماده مقابله با نیروهای «ولادیمیر پوتین» می شوند

© AP Photo / Antonio Calanniاستقرار نیروهای تکمیلی ناتو در حوزه بالتیک و لهستان برای تقابل با روسیه
استقرار نیروهای تکمیلی ناتو در حوزه بالتیک و لهستان برای تقابل با روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع انگلیس در جمع کمیته منتخب دفاعی پارلمان این کشور گفت، ارتش انگلیس تا دو سال آینده آماده نبرد نظامی با روسیه خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سر مایکل فالن» وزیر دفاع انگلیس در جمع کمیته منتخب دفاعی پارلمان گفت تا دو سال آینده آماده جنگ در تقابل با روسیه است.

به نوشته روزنامه میرور، وزیر دفاع انگلیس در جمع نمایندگان پارلمان خبر داد، ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) در حال بیدار شدن نسبت به چالش و تجاوزات روسیه است و متحدان عضو ناتو آماده مقابله با نیروهای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خواهند بود.

این عضو کابینه دولت انگلیس ضمن اشاره به تهدید رو به رشد از سوی مسکو گفت، سال جاری و سال‌های پیش از آن تجاوزات زیادی از سوی روسیه مشاهده شده که در زمینه‌های هوایی و دریایی بودند.

مایکل فالن در پاسخ به سوالی درباره قابلیت نظامی انگلیس برای مقابله با روسیه در سال‌های 2018 یا 2019 گفت ارتش انگلیس آماده برداشتن گام‌های بیشتر در چنین شرایطی هست. وی تاکید کرد انگلیس خودش به تنهایی به جنگ با روسیه نمی‌رود بلکه به عنوان عضوی از ناتو دست به این اقدام دست خواهد زد.

هفته گذشته انگلیس اعلام کرد 800 نیروی نظامی به استونی در نزدیکی مرز روسیه اعزام می‌کند و این اقدام در راستای مقابله با تهدید رو به رشد از سوی روسیه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала