خانه‌های تاریخی ایران به هتلها و رستورانها تبدیل می‌شوند

© AFP 2023 / Behrouz Mehri Женщина у мечети в городе Исфахан, Иран
Женщина у мечети в городе Исфахан, Иран - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهردار منطقه ۱۲ تهران از همکاری مدیریت شهری با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تبدیل خانه‌های قدیمی و تاریخی منطقه به هتل، رستوران و کافی شاپ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، عابد ملکی با بیان این مطلب افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، در نظر داریم تا با سرمایه گذارانی که با تملیک، مرمت و بازسازی خانه‌های قدیمی و تاریخی این منطقه، بخواهند بهره برداری از این مجموعه را به شکل انتفاعی و در قالب هتل، رستوران و کافی شاپ انجام دهند؛ همکاری لازم داشته باشیم.
وی با اشاره به رویکرد شهرداری تهران به ارتقاء کیفیت زندگی در منطقه ۱۲ با رویکرد گردشگری و حفظ بناهای تاریخی این محدوده ادامه داد: هدف ما از اجرای این طرح حفظ میراث تاریخی شهر تهران از خطر نابودی و تخریب است.
شهردار منطقه ۱۲ گفت: در نظر داریم تا با اجرای این طرح اماکن تاریخی این منطقه را به مانند یک مرکز تفریحی و فرهنگی برای حضور گردشگران آماده کنیم.
وی با بیان اینکه اجرای طرح تبدیل خانه‌های تاریخی به مراکز اقامتی و تفریحی و ارائه خدمات مناسب به گردشگران داخلی و خارجی، انتفاع مالی برای مردم، ساکنان محله های تاریخی و شهر تهران را خواهد داشت یادآور شد: در حال حاضر هزینه معضل شب مردگی در منطقه ۱۲ بیشتر از گرفتن عوارض از هتل ها و مراکز اقامتی است، به همین دلیل با ارائه تسهیلاتی به این بخش شرایط را برای ورود سرمایه گذاران آماده می کنیم.
ملکی بیان کرد: در نظر داریم تا جنوب خیابان سعدی نو را برای استقرار کافی شاپ ها آماده کرده و خیابان ۱۵ خرداد نیز به محلی برای استقرار شب بازارها تبدیل شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала