مژده نهايي ارسال هواپيماهاي ايرباس و بوئينگ به ايران

© REUTERS / Edgar Suمژده نهایی ارسال هواپیماهای ایرباس و بوئینگ به ایران
مژده نهایی ارسال هواپیماهای ایرباس و بوئینگ به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنيک به نقل از خبرگزاري ايرنا، اصغر فخريه، قائم مقام وزير راه و شهرسازي در امور بين الملل اظهار نمود: پس از انجام مذاکرات طولاني و مستمر، قرارداد با شرکت هاي هواپيما سازي ايرباس اروپا و بوئينگ آمريکا به مرحله آخر رسيده و به زودي اين قراردادها به مرحله انعقاد نهايي مي رسند.

برخلاف انتظارها که بسياري بر اين عقيده بودند، که ايران مشتري هواپيماهاي بوئينگ و ايرباس نيست، قرارداهاي خريد هواپيما توسط ايران از اين دو شرکت بزرگ هواپيمايي به مرحله نهايي رسيده است و دو طرف در خصوص آغاز اين همکاري مشترک به توافق رسيده اند.

اصغر فخريه، قائم مقام وزير راه و شهرسازي در ادامه مي افزايد: بعد از مدت ها مذاکره خريد 11 فروند هواپيما ايرباس با ميزان اعتبار کمتر از 10 ميليارد دلار و خريد 108 فروند هواپيما بوئينگ به مرحله پاياني خود نزديک شده است.

شايان ذکر است، شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران دستور العمل خريد بيش از 200 فروند انواع مختلف هواپيماهاي مسافربري را در دستور کار خود قرار داده است، و به احتمال زياد پس از عملي شدن اين قرارداد، اولين فروند از اين هواپيماها تا پايان امسال وارد ناوگان هواپيمايي اين کشور گردد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала