اهمیت ویژه سوسک ها در کره زمین

© Fotolia / Wanchai chaipanyaТаракан
Таракан - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بی بی سی، یکی از محققان موزه علوم طبیعی لندن با نام "جرج بکالونی" با صحبت درباره ویژگی های مهم و منحصربفرد سوسک ها، به دفاع از این حشرات پرداخت.

به گفته دکتر بکالونی، مردم در زندگی روزمره خود تنها با 1 درصد از گونه های این حشره برخورد دارند. این در حالی است که گونه های مختلف سوسک ها بیش از آنچیزی است که تصور می شود. این حشرات در تمامی قاره های کره زمین به غیر از قطب جنوب، می توانند ادامه حیات داشته باشند. آنها می توانند هم در لا به لای کوه ها و صخره ها و هم در دره ها و ماهورها زندگی کنند.

اندازه و شکل ظاهری سوسک ها نیز با یکدیگر تمایز دارد. بدین ترتیب طول کوچکترین گونه تنها چند میلیمتر بوده و بزرگترین آنها می تواند حدودا 8 سانتیمتر باشد.

سوسک ها نقش مهمی در سیستم اکولوژی کره زمین ایفا می کنند. آنها از مواد ارگانیک تجدیدپذیر موجود در طبیعت مصرف کرده و به غذایی مغذی برای دیگر موجودات چرخه طبیعی تبدیل می شوند.

این محقق اعلام کرد که سوسک ها نمی توانند در جنگ هسته ای زنده بمانند و این موضوع تنها یک افسانه است. سوسک ها در برابر تشعشعات رادیواکتیو تنها از پایداری بیشتری نسبت به انسان ها برخوردار هستند، ولی حشراتی در طبیعت وجود دارند که می توانند دز بالایی از رادیواکتیو را تحمل کرده و زنده بمانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала