طرح سازمان ملل برای حل بحران یمن از طریق بی اختیار کردن هادی

© AFP 2023 / Timoty A. Claryطرح سازمان ملل برای حل بحران یمن از طریق بی اختیار کردن هادی
طرح سازمان ملل برای حل بحران یمن از طریق بی اختیار کردن هادی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان ملل متحد طرح جدیدی برای حل بحران یمن ارائه داده که بخشی از چزئیات آن فاش شده است.

به گزارش خبرگزاری "رویترز"، بر اساس این طرح اگر طرف های یمنی بر پیشنهاد جدید توافق کنند، باید برای "عبد ربه منصور هادی" رییس جمهور مستعفی یمن معاونی جدید انتخاب شود و "علی محسن الاحمر" معاون فعلی او 24 ساعت بعد از امضای توافق استعفا دهد. هادی نیز باید همه اختیارات خود را به معاون جدید‌ش انتقال دهد و معاون جدید که قرار است به صورت توافقی منصوب شود، باید دستور تشکیل دولت وحدت ملی را بدهد که ظرف 30 روز تشکیل و اعضای آن به صورت منصفانه از میان حامیان هادی، انصار الله و کنگره مردمی یمن انتخاب ‌می شوند.
در زمینه نظامی هم بر اساس این طرح باید از صنعا، تعز و حدیده در طول یک ماه بعد از امضای توافق عقب نشینی صورت گرفته و کمیته‌ مرکزی نظامی و امنیتی تشکیل شود که کمیته‌های فرعی در همه استان‌های این کشور داشته باشد.
یادآور می شود انصارالله عبد ربه منصور هادی و معاونش علی محسن الاحمر را به فساد مالی متهم کرده و مخالف بازگشت هادی به قدرت است.
به گزارش "رویترز"، طرف های درگیر در بحران یمن تاکنون واکنشی نسبت به این پیشنهاد نشان نداده اند اما برخی از نمایندگان دولت هادی آن را تلاش برای "انجام کودتای مشروع" خواندند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала