مقامات آمریکا: دیپلمات های روسی را تحت تعقیب قانونی قرار می دهیم

© REUTERS / Jonathan Ernstمقامات آمریکا: دیپلمات های روسی را تحت تعقیب قانونی قرار می دهیم
مقامات آمریکا: دیپلمات های روسی را تحت تعقیب قانونی قرار می دهیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش سرویس مطبوعاتی سفارت روسیه در واشنگتن: مقامات آمریکایی به دیپلمات های روسی هشدار داده اند که در صورت حضور آنها در مراکز اخذ رأی گیری در زمان انتخابات ریاست جمهوری ، آنها را تعقیب کیفری خواهیم نمود.

پیش از این، مقامات ایالت تکزاس، لوئیزیانا و اوکلاهاما به درخواست نمایندگان فدراسیون روسیه برای حضور در انتخابات آمریکا به عنوان ناظر، مخالفت نموده بودند. روز جمعه، بنا به سخنان جان کری سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، ناظران فدراسیون روسیه در صورت تایید ماموران سازمان امنیت و همکاری اجازه نظارت خواهند داشت.

در بیانیه منتشر شده در وب سایت سفارت فدراسیون روسیه در آمریکا آمده است: متاسفانه، در اغلب موارد، ما یا با جواب منفی نهایتأ تهدید رو به رو شدیم، حتی علاقه و حضور ما در محل رأی گیری به عنوان جرم کیفری محسوب می گردد".

در واقع، حضور دیپلمات های روسی در انتخابات ایالت متحده آمریکا هدفي جز آشنایی با تجربیات، نحوه برنامه ریزی و رأی گیری انتخابات در آمریکا ندارد. مقامات روسی در پاسخ به این درخواست خود، یا با جواب منفی یا نهایتأ تهدید رو به رو گردیدند، حتی ممکن است حضور آنها در محل رأی گیری به عنوان جرم کیفری محسوب گردد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала