تلاش های امریکا برای مسموم کردن روسیه و آلمان

© AFP 2023 / Tobias SchwarzГлава Минобороны ФРГ Урсула фон дер Ляйен
Глава Минобороны ФРГ Урсула фон дер Ляйен - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع آلمان همچنین تاکید کرد که وزارت دارایی کشور با افزایش بودجه دفاعی تا 10 میلیارد یورو تا سال 2020 موافقت کرده است.

اورزولا فن در لاین وزیر دفاع آلمان از آمادگی آلمان برای ایفای نقش جدی تر در همکاری های نظامی و نزدیک تر کشورهای اروپایی در حوزه دفاع سخن گفت.

به گفته وی، نیاز به تغییرات وجود دارد. فاصله گرفتن از حوادث دنیا مساله ای را حل نمی کند.

وزیر دفاع آلمان همچنین تاکید کرد که وزارت دارایی کشور با افزایش بودجه دفاعی تا 10 میلیارد یورو تا سال 2020 موافقت کرده است. این پول باید صرف خرید اسلحه و ساختار نظامی شود. این تصمیم در مجلس کشور باید به تصویب برسد.

دیپلمات آلمانی می خواهد که بودجه 130 میلیارد یورویی برای برنامه های نظامی تا سال 2030 تخصیص داده شود. وی دلیل این تصمیم گیری را رفتارهای تهاجمی روسیه در درگیری های سوریه و درگیری های آفریقا عنوان می کند.

الکساندر کامکین کارشناس ارشد مرکز مطالعات آلمان از انستیتوی اروپا ضمن گفتگو با رادیو اسپوتنیک این سخنان را تفسیر کرده و می گوید: «از یک طرف آلمان واقعا قصد دارد نقشی وزین در سیاست منطقه و جهان ایفا کند. این مساله در سال های نود هم وجود داشت، اما مشارکت آلمان در درگیری های یوگسلاوی اصلا سازنده نبود. از طرف دیگر نباید فراموش کرد که آلمان متحد نزدیک واشنگتن در ناتو است و تعهدات زیادی در قبال این سازمان دارد. به عبارتی شرکای فرااقیانوسی ما می خواهند روسیه و آلمان را مسموم کنند».

به اعتقاد کارشناسان، در تمام اروپا، فقط آلمان قادر است روسیه را در برنامه های نظامی به چالش بکشاند، همانطور که در جنگ جهانی اول و دوم شاهد بودیم. اما در آن زمان و امروز روسیه نیازی به آلمان نداشته و ندارد.

کامکین در ادامه توضیح می دهد: «در آن زمان جنگ سرمایه گذاری ترانس آتلانتیکی بود. اما امروز ابرها کنار رفته و ما خط قدرت را می بینیم. آنها می خواهند روسیه را با فشار نظامی به انزوا بکشانند. در همین رابطه می توان از نیکلای دانیلوفسکی اندیشمند روس نام برد که 150 سال پیش در کتاب «روسیه و اروپا» نوشت: هرچقدر هم که کشورهای اروپایی متناقض باشند، هرچقدر آنها بحث کنند، باز هم برای مقابله با روسیه با هم متحد می شوند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала