هیچ شواهدی مبنی بر نقض قوانین بین المللی از سوی روسیه در سوریه وجود ندارد

© AFP 2023 / Alexander Nemenovدعوت مسکو از آنکارا برای هماهنگی عملیات نظامی با دولت سوریه
دعوت مسکو از آنکارا برای هماهنگی عملیات نظامی با دولت سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر بخش حقوق بشر، دموکراسی و قوانین حاکمیت وزارت امور خارجه روسیه "کنستانتین دالگوف" در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک در پاسخ به گفته های رهبر فرانسه مبنی بر این که نیروی هوافضا روسیه در شهر حلب سوریه جنایت جنگی کرده است، اعلام کرد که هیچ شواهی وجود ندارد که ثابت کند روسیه قوانین حقوق بشر در سوریه را زیرپای گذاشته است.

دالگوف در این رابطه اعلام کرد:

"من نمی خواهم در رابطه با جزئیات این موضوع، توضیحی بدهم. در وهله نخست باید بگویم که ولادیمیر پوتین و فرانسوا اولاند با یکدیدگر دیدار داشتند و رئیس جمهور فرانسه در زمان دیدار می توانست این موضوع را با خود شخص رئیس جمهور روسیه درمیان بگذارد. این که آیا آنها در این رابطه صحبتی کرده اند یا خیر را من نمی دانم ولی این را می دانم که آنها موضوع سوریه را در برلین مورد بحث قرار داده اند. می خواهم باز هم یاد آور این موضوع شوم که هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد روسیه قوانین بین المللی را در سوریه زیر پای گذاشته است. حتی فرانسه هم چنین شواهدی در اختیار ندارد."

وی در ادامه افزود:

"از دیدگاه حاکمیت قانون، برای ما دفاع از غیر نظامیان و مردم بی گناه در ارجحیت است و ما بارها بر اهمیت این موضوع تاکید کرده ایم. شما به ما یک پیش آمد و شواهدی با اساس نشان دهید. هیچ کسی هیچ شواهدی برای اثبات این موضوع در اختیار ندارد. به همین خاطر نیز باید بگویم که تمامی این اتهامات، بی اساس هستند."


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала