گزارش و تحلیل

پوتین : غرب ، لیبی و عراق را نابود کرده است

© Sputnik / Alexei Druzhininپوتین : غرب ، لیبی و عراق را نابود کرده است
پوتین : غرب ، لیبی و عراق را نابود کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، در مصاحبه ای با شبکه TF1 توضیح داد که چه کسی در جنایات نظامی شهر حلب مقصر است و چه باید کرد تا مبارزه با تروریسم در سوریه به پایان برسد.

در خصوص اتهامات آمریکا
خبرنگار فرانسوی در گفتگو با رئیس جمهور روسیه به این موضوع توجه نشان داد که در کرملین در خصوص شعارهای شدید الحن علیه روسیه از جانب آمریکا و اتحادیه اروپا و متهم کردن مسکو به کشتار ساکنین غیر مسلح در حلب فکر می کنند.
پوتین پاسخ داد: " این شعار سیاسی است که معنا و مفهومی نداشته و واقعیات اتفاق افتاده در این کشور را شامل نمی شود."
وی همچنین افزود که شرکای غربی روسیه و در وهله ی اول آمریکا مسئولیت اوضاع پیش آمده در سوریه را برعهده دارند. رهبر روسیه یادآوری نمود که بر اساس سناریوی مشابه اوضاع در لیبی و عراق تشدید شد. اما فعالیت غرب در این دول در نتیجه نه به پیروزی دموکراسی بلکه به شکوفایی تروریسم جهانی منجر شده است.
پوتین خاطر نشان نمود: " بیایید به خاطر بیاوریم که چطور همه حریصانه از " بهار عربی" پشتیبانی می کردند. خوب این خوش بینی چه شد و کجاست؟ به کجا ختم شد؟ بیایید به یاد بیاوریم که لیبی و عراق چه چیزی از خود ارائه داده بودند تا آن زمانی که این دول و ساختارهای دولتی شان توسط نیروهای شرکای غربی ما نابود نشده بودند. "
پوتین بیان داشت که لیبی و عراق ، " مدل های دموکراسی" نبودند اما "در این کشورها نشانه های تروریسم هم نبود." از این مناطق هیچ تهدیدی برای پاریس ، ساحل لازور فرانسه ، بلژیک و برای روسیه و ایالات متحده وجود نداشت. اکنون این کشورها منابع تهدید تروریسم هستند. هدف ما این است که چنین اتفاقی در سوریه نیافتد. "
در خصوص بمباران در حلب
از رئیس جمهور پرسیدند که او در خصوص بیانیه های شدید الحن آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه و اتهام به مسکو به خاطر " جنایات نظامی" در سوریه می اندیشد؟ ولادیمیر پوتین در پاسخ به این پرسش به حقایق تاریخ جدید اشاره کرد.
پوتین گفت: " یعنی ما فراموش کردیم که چطور نیروی هوایی آمریکا به بیمارستانی در افغانستان حمله کرد جایی که کارکنان سازمان پزشکان بی مرز خدمت می کردند؟ مراسم عروسی در افغانستان را که 100 نفر در آن حضور داشتند بمباران کردند. اکنون در یمن چه اتفاقی افتاده ؟ در مراسم عزاداری با یک حمله 140 نفر را کشته و 500 نفر زخمی کردند.
پوتین توضیح می دهد ، در هر جایی که عملیات های نظامی رخ می دهد ، ساکنین غیر مسلح به طور اجتناب ناپذیر آسیب می بینند. رئیس جمهور تاکید نمود: " اما ما نمی توانیم به تروریسم اجازه دهیم که پشت مردم مخفی شده و از آنها سپر انسانی بسازند. و نمی توانیم به آنها اجازه دهیم که کل جهان را تهدید کنند وقتی که گروگان گیری می کنند ، می کشند و سر می برند. اگر ما می خواهیم تا آخر با تروریسم مبارزه کنیم باید با آنها بجنگیم نه اینکه دنبال وقت مناسب بوده ، انعطاف پذیر باشیم و یا عقب گرد کنیم. "
رئیس جمهور روسیه ضمن پاسخ به پرسش مربوط به اتهامات به روسیه از جانب آمریکا بیان داشت که میداند چه کسی در حمله به کاروان کمک های بشر دوستانه سازمان ملل متحد در تاریخ نوزدهم سپتامبر سال 2016 مقصر است. ما همه از لزوم کمک های بشر دوستانه می گوییم. اما چطور باید اینکار را کرد؟ در آنجا یک جاده است که در یک طرفش شبه نظامیان و در طرف دیگر بخشی از ارتش سوریه قرار دارند. ما از تحریکات آگاهیم یعنی حمله به یکی از کاروان های کمک های بشر دوستانه. ما دقیقا می دانیم که یکی از گروهک های تروریستی اینکار را کرده است. ما می گوییم: " بیایید سربازان و شبه نظامیان را از جاده دور کنیم ، مسیر امن را در این جاده برای کمک های بشر دوستانه ایجاد نماییم." همه با ما موافقت می کنند اما بعدا از جانب شرکای ما هیچ کس هیچ کاری نمی کند. شاید نمی خواهند شبه نظامیان را دور کنند و یا شاید نمی توانند ، ما نمی دانیم."
درخصوص شبه نظامیان " جبهه النصره"
خبرنگار فرانسوی پرسید: اگر روسیه اهداف ضد تروریستی در سوریه دارد ، چرا نیروی هوا فضای روسیه حلب را بمباران می کند ، جایی که نیروهای داعش حضور ندارند.
پوتین پاسخ داد: " اوضاع در حلب در حال حاضر تحت کنترل گروه تروریستی دیگریست ، یعنی جبهه النصره. این گروهک همواره بال القاعده شمرده می شد و در لیست گروهک های تروریستی سازمان ملل متحد قرار دارد. "
رئیس جمهور متعجب شد که برخی کشورها از جمله آمریکا ، در همه حال سعی دارند در چهارچوب این سازمان های تروریستی رفتار کنند. به گفته ی پوتین ، دولی که چنین سیاستی دارند در یک زمین بازی می کنند. آنها می خواهند از پتانسیل این افراطیون برای اهداف سیاسی خود استفاده کنند. در این مورد یعنی برای مبارزه با رئیس جمهور اسد و دولت وی. در حالی که درک نمی کنند بعدا نمی توانند آنها را در یک جا متوقف کرده و مجبورشان نمایند که براساس قوانین متمدن زندگی کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала