زیردریایی های «نامرئی» روسیه

© Photo / Defense Ministry Press Serviceزیردریایی روسی
زیردریایی روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زیردریایی های « نامرئی» روسیه از پوشش جدیدی برخوردار می شوند.

زیردریایی های روسیه  مجهز به  پوشش های  منحصربفرد آنتن های پیزوالکتریک — یا فشار برقی می شوند که یکی از ویژگی های  غیر معمول  برخی سرامیک هاست.  به نوشته  « ایزوستیا» با استناد  به نماینده وزارت دفاع،  این پوشش جدید  تحریف سیگنال های سونار کشتی ها را  ممکن می سازد.

تازه ترین طرح از ورق پلیمری  تشکیل شده است که بر اساس اکسید زیرکونیوم، تیتانیوم و سرب  ساخته شده است و بدنه زیردریایی  با آن پوشانده می شود. خاصیت آن جذب  سیگنال های  رادیویی خارجی  است که بطور همزمان  به عنوان راهنمای آنها  عمل می کند. منبعی در  وزارت دفاع اطلاع داد  که کارها در سطح عالی  آمادگی قرار دارند و در آینده نزدیک  آزمایش  اجزاء جداگانه  این سیستم آغاز خواهد شد.

کنستانتین پولکانوف،  طراح ارشد  سامانه سونار و معاون اول  مدیر کل شرکت « آکیان پریبور» در  مصاحبه با رادیو « اسپوتنیک» در این خصوص گفت: بدنه زیردریایی با پوشش خاصی پوشانده می شود  که به تأثیرات  امواج صوتی حساس است.  این پوشش مجهز به گیرنده  هاست که پس از آنالیز  امواج دریافتی،  آنها را بشکلی بازپخش می کند که این زیردریایی « نامرئی» باقی می ماند. در عین حال، این گیرنده ها ، فرستنده های سیستم سونار  هستند که امکان  افزایش برد  کشف  زیردریایی ها  و کشتی ها را  فراهم می سازد.»

پوشش پیزوالکتریک جای  پوشش های ضد  سونار  از لاستیک را  می گیرد  که امروزه بدنه زیردریایی های  اتمی و چند منظوره را می پوشاند.

به گفته کنستانتین پولکانوف،  حیطه کاربرد پیزوالکتریک  بحد کافی وسیع است:  از این ماده می توان  برای افزایش کارایی در استودیوهای  ضبط صدا ، سالن های کنسرت  که در آنجا عدم وجود پژواک الزامی است، در  تحقیقات ویژه  درمان اختلالات روانی که بر اثر سر و صدای زیاد بروز می کند و البته در بسیاری از عرصه های  دیگر زندگی استفاده کرد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала