سرمایه گذاری فرانسوی ها در چابهار

© Fotolia / Borna_Mirسرمایه گذاری فرانسوی ها در چابهار
سرمایه گذاری فرانسوی ها در چابهار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرانسوی ها آمادگی خود برای حضور بیشتر در چابهار را اعلام کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک ، خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ایران نوشت: " روز یکشنبه مدیر پروژه بخش حمل ونقل و لجستیک شرکت بلوره فرانسه پس از سفر یک روزه به چابهار و بازدید از بندر شهید بهشتی و دیدار با مدیران بندر و منطقه آزاد، از آمادگی پاریس برای سرمایه گذاری در زمینه حمل و نقل، لجستیک و انرژی در این منطقه خبر داد."
پیکر اوسک، مدیر پروژه بخش حمل ونقل و لجستیک شرکت بلوره فرانسه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: شرکت بلوره از سال ۱۸۲۲ در فرانسه فعالیت خود را آغاز کرده است و هم‌اینک در چهار حوزه بنادر، راه‌آهن، انرژی، لجستیک و حمل‌ونقل فعالیت می‌کند.
وی بیان داشت: این شرکت دارای ترمینال‌های بندری متعددی در نقاط مختلف جهان ازجمله آفریقا، فرانسه و هند است.
اوسک افزود: پس از بررسی‌های لازم تصمیم جدی برای حضور بیشتر در ایران به‌ویژه در چابهار را اتخاذ کرده ایم، تا درزمینهٔ حمل‌ونقل، لجستیک و انرژی سرمایه‌گذاری کنیم.
پیکر اوسک از سفر خود به بندر شهید بهشتی و منطقه آزاد چابهار ابراز خرسندی کرده و گفت: انتظار نداشتیم که بندری با این وسعت در چابهار و امکانات رفاهی و هتل‌های مجهز برای اسکان و پذیرایی وجود داشته باشد.
عبدالرحیم کردی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز به نوبه خود گفت: چابهار علاوه بر توسعه سواحل مکران از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌شماری برخوردار است که اکنون پروژه‌های متعددی در این شهرستان در حال اجرایی شدن است.
کردی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار در خصوص جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای تکمیل طرح‌های اقتصادی و زیربنایی ازجمله ساخت فرودگاه بین‌المللی این منطقه مذاکرات زیادی با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های داخلی و خارجی انجام داده است.
وی گفت: برای کالاهای تولیدی و ترانزیتی از چابهار بازارهای خوبی در افغانستان و کشورهای CIS و حتی بعضی از کشورهای عربی و آفریقایی وجود دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: چابهار به لحاظ موقعیت استراتژیک نقطه اتصال کشورهای افغانستان و CIS به آب‌های بین‌المللی و اقیانوسی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала