بروز لکه هایی بر سطح خورشید در نتیجه افزایش فعالیت

© Photo / Public Domainدوسال آینده گرم ترین دوره در طول تاریخ جهان خواهند بود
دوسال آینده گرم ترین دوره در طول تاریخ جهان خواهند بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر انجمن نجوم اهواز از وجود ۳ لکه خورشیدی خبر داد و گفت: زمانیکه فعالیت خورشید بیشتر می شود، لکه های خورشیدی به وجود می آیند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از مهر- خسرو جعفری زاده، مدیر انجمن نجوم اهواز در خصوص لکه های خورشیدی اظهار داشت: این روزها خورشید بازهم فعالیت بیشتری از خود به نمایش گذاشته و در نتیجه لکه های بزرگی روی آن نمایان شده است.

وی افزود: از نتایج فعالیت بیشتر خورشید در این زمان می توان به ظاهر شدن ۳ لکه روی خورشید به نامهای AR۲۵۹۸ — AR۲۵۹۹ — AR۲۶۰۰  اشاره کرد.

مدیر انجمن نجوم اهواز با اشاره به منشا به وجود آمدن لکه های خورشیدی گفت: دمای سطح خورشید حدود ۶ هزار درجه کلوین است؛ در سطح خورشید مکان‌هایی وجود دارند که دمای کمتری نسبت به سطح خورشید (۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ درجه کلوین) دارند.

وی ادامه داد: این مکان‌ها به‌صورت لکه‌های تیره‌ای در سطح خورشید دیده می‌شوند که دلیل اصلی این تیرگی طول موج نور ساطع‌شده از آن‌ها (۳۰۴ آنگستروم) است که توسط تلسکوپ فضایی سوهو دیده می‌شود.

جعفری زاده عنوان کرد: در حالی که رصد لکه های خورشیدی بسیار جذاب و دیدنی هستند، اما می تواند به همان اندازه خطرناک باشد؛ بنابراین توصیه می شود برای رصد این لکه های خورشیدی با رعایت نکات ایمنی از ابزار رصدی مناسب و ایمن استفاده شود.

مدیر انجمن نجوم اهواز خاطر نشان کرد: برای مشاهده این لکه ها می توان با استفاده از فیلتر رصد خورشید که در جلوی تلسکوپ نصب می شود آنها را رصد کرد.

به گفته وی، استفاده از فیلرهای رصد خورشید که بر روی چشمی نصب می شود نباید به هیچ وجه استفاده شود.

وی افزود: دلیل این موضوع گرم شدن بیش از اندازه فیلترهای نصبی بر روی چشمی است که در یک لحظه شکسته می شود و نور خورشید به چشم می تابد که می تواند آسیب بسیار جدی وارد کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала