درخواست عبدالله صالح برای تشدید حملات علیه عربستان

© REUTERS / Khaled Abdullahدرخواست عبدالله صالح برای تشدید حملات علیه عربستان
درخواست عبدالله صالح برای تشدید حملات علیه عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عبدالله صالح، رییس جمهور سابق یمن امروز یکشنبه در واکنش به حمله جنگنده های ائتلاف عربی به مراسم عزاداری در صتعا، خواستار تشدید حملات علیه عربستان سعودی شد.

به گزارش "اشپوتنیک" به نقل از پرتال خبری "یمن خبر"، عبد الله صالح با فرا خواندن حامیانش به قیام عمومی علیه عربستان سعودی، تاکید کرد: "وزارت دفاع باید نیروهای مبارز را به جبهه های درگیری در استان های یمن و جبهه های نبرد در مرزها با عربستان اعزام کند تا پاسخی به بمباران صنعا داده شود".
وی با اشاره به این که ساعت صفر در زمینه مقابله با عربستان فرا رسیده است، از تمامی نیروهای مسلح و امنیتی و کمیته های مردمی یمن خواست تا برای انتقام گرفتن از عربستان به جبهه های مرزی بروند.

جنگنده های ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی عصر شنبه مراسم ختم پدر وزیر کشور یمن در صنعا را بمباران کردند که طبق اطلاعات سازمان ملل در این حمله 140 غیرنظامی کشته و 525 نفر زخمی شدند.
طبق اطلاعات دیگر تعداد تلفات این بمباران به 213 نفر رسیده است.

ائتلاف کشور های عربی به رهبری عربستان سعودی از ماه مارس سال 2015 عملیات نظامی را علیه نیروهای حوثی در یمن و در حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور سرنگون شده و فراری این کشور اجرا می کند. هدف این عملیات وادار کردن حوثی ها به بازگرداندن هادی به قدرت است.
طبق اطلاعات سازمان ملل متحد، از آن زمان بیش از 10 هزار غیر نظامی در یمن کشته و زخمی شده اند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала