آمریکا شدت تحریم های مالی علیه ایران را کاهش داد

© Fotolia / Andreykrآمریکا شدت تحریم های مالی علیه ایران را کاهش داد
آمریکا شدت تحریم های مالی علیه ایران را کاهش داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، به نظر می رسد که واشنگتن پس از بیانیه تهران مبنی بر این که آمریکا به تعهدات خود در دوران پسابرجام عمل نمی کند، تصمیم گرفته است از شدت تحریم های علیه ایران بکاهد.

خبرگزاری"تاس" به نقل از بخش امور شرکت های ایرانی قسمت کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده نوشت، که از روز جمعه تحریم ها علیه ایران سبک تر شده اند.

نسخه اصلاح شده سند همکاری توسط این وزارت خانه، به پروسه کسب و کار شرکت های خارجی با جمهوری اسلامی ایران سهولت بخشیده است. بدین ترتیب در حال حاضر انجام برخی از معامله های دلاری بین ایران و موسسات بانکی خارجی فراساحلی (آفشور) که پیش از آن ممنوع بوده است، مجاز اعلام شده اند. این امر به شرطی صورت خواهد گرفت که معاملات انجام شده بر نظام مالی ایالات متحده تاثیری نگذارند. اغلب محدودیت های وارده از سوی ایالات متحده به ایران به خاطر مواردی نظیر برنامه ساخت موشک های بالستیک، نقض حقوق بشر و همچنین حمایت از سازمان ها و گروهک هایی است که از سوی واشنگتن، تروریستی تلقی می شوند، بوده است.

وزارت دارایی ایالات متحده اعلام کرد که معاملات مالی بین المللی که وابستگی به هیچ سازمان و یا شرکت تحریم شده که سهامدار جزء آن اشخاص تحریم شده ایرانی نباشد، احتمالا تحت تحریم ایالت متحده قرار نخواهند گرفت. موقعیت مشابهی نیز شامل شرکت هایی که به صورت کلی یا جزئی تحت مدیریت این اشخاص می باشد خواهد بود.   

مفسران محلی معتقدند که واشنگتن پس از بیانیه تهران مبنی بر این که آمریکا به تعهدات خود در دوران پسابرجام عمل نمی کند، تصمیم گرفت از شدت تحریم های علیه ایران بکاهد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала