گزارش و تحلیل

دستاوردهای صنعت داروسازی روسیه در داخل و خارج

© Fotolia / MrallenЛекарственные препараты
Лекарственные препараты - اسپوتنیک ایران
اشتراک
داروسازی در روسیه موفقیت های چشمگیری داشته است.

شرکت بزرگ داروسازی روسیه و سازنده انواع دارو و واکسن «ان پی اُ. پتروواکس فارم» به طور مشترک با شرکت سرمایه گذاری «هلدینگ انتِروس» میزگردی با حضور روزنامه نگاران رسانه های بزرگ با موضوع «سیستم ارتباطی در صنعت داروسازی» برگزار کردند. این نشست در یکی از سالن های محل برگزاری مسابقات المپیک سوچی در «روزا خوتور» برپا شد.

حاضرین در نشست موضوعات مختلفی را در صنعت داروسازی به بحث و بررسی گذاشتند که مهمترین آنها صنعت داروسازی روسیه در آینه رسانه های گروهی، اجرای پروژه جایگزین کردن واردات در صنعت داروسازی روسیه، ساخت واکسن، کیفیت، مطلوبیت، امنیت داروها و همچنین موفقیت ها و چشم انداز این صنعت در سطح بین الملل است.

یلنا آرخانگلسکایا رییس شرکت «پتروواکس فارم» درباره نقش مهم نظریه همکاری های فشرده و مشارکت در مدیریت با همکاری شرکت های بزرگ خارجی و غول های صنعت داروسازی صحبت کرده و گفت: «ما چند پروژه جالب برای شراکت داریم. ما با شرکت «آبوت» (شرکت داروسازی امریکایی) در حوزه تولید واکسن ضد آنفولانزا کار می کنیم. در حال حاضر مشغول بررسی راه های تولید واکسن چهارگانه ضد آنفولانزا هستیم. قصد داریم این واکسن را با استفاده از روش های آنتی ژن شرکت آبوت بر اساس فناوری های روسیه تولید کنیم. علاوه بر این، با شرکت «پی فیزر» نیز در خصوص تولید واکسن پنوموکوک همکاری فعال داریم که موفقیت هایی هم حاصل شده است. با شرکت بزرگ «بوهرینگر اینگلهیم» نیز موافقتنامه ای امضا کرده ایم که از ماه ژوئن سال جاری برای تولید ترومبولیتیک ها کار را آغاز می کنیم. هدف ما این است که تولید دوره کامل این دارو را برای درمان مشکلات قلبی — عروقی به روسیه بیاوریم. برای اولین بار در تاریخ این داروی آلمانی در روسیه تولید خواهد شد. این یک شوک فرهنگی محسوب می شود. با این حال من فکر می کنم که ارتباطات ما در این پروژه ها با موفقیت پیش بروند. موفقیت در این پروژه ها بسته به کار تیم ها دارد. اگر این ارتباطات به خوبی شکل بگیرند، آنوقت نتیجه در زمان مشخص حاصل می شود».

رییس شرکت «ان پی اُ. پترواکس فارم» ضمن پاسخ به این سوال که صنعت داروسازی روسیه را چطور ارزیابی می کند، پاسخ داد که طی مدت کوتاهی در این حوزه موفقیت های بزرگ حاصل شده است. وی همچنین می گوید: «اگر بخواهیم صنعت داروسازی روسیه را به طور کل ارزیابی کنیم، باید گفت که داروسازی در روسیه موفقیت های چشمگیری داشته. سال 1996 بازار داروی روسیه به طور کامل تحت کنترل شرکت های خارجی بود. ما عملا تولید داخلی نداشتیم و در بهترین حالت داروهای بسیار ساده تولید می کردیم. امروز تولید آنتی بادی مونوکلونال را آغاز کرده ایم که جای افتخار دارد. در این مدت کوتاه توانستیم به چنین مرحله بالایی دست پیدا کنیم و به نظر من این یک موفقیت بزرگ است. همکاران ما برای رسیدن به این مرحله تلاش شبانه روزی کرده اند.

جای دارد که از شرکت های خصوصی فعال در تجارت دارو هم قدردانی کنیم، زیرا آنها در این حوزه سرمایه گذاری کردند و به جای واردات، روی تولید داخلی کار کردند. شرکت های داروسازی خارجی حاضر به سرمایه گذاری در روسیه نبودند».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала