امضای بیانیه مشترک ایران و آلمان در همکاری های زیست محیطی

© PixabayEnvironment
Environment - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو کشور ایران و آلمان بیانیه مشترک همکاری های زیست محیطی را امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایسنا گزارش می دهد، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ایران و وزیر فدرال محیط زیست، حفظ طبیعت، ساختمان و ایمنی هسته‌ای آلمان با هم طی دیداری بیانیه مشترکی را امضا نمودند.
به موجب این بیانیه همکاری های زیست محیطی ایران و آلمان شتاب بیشتری خواهد گرفت. "معصومه ابتکار" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظ محیط زیست طی سفر دو روزه خود جهت امضای بیانیه مشترک همکاری های زیست محیطی، دیدار با مقامات آلمانی، حضور در همایش اقتصادی و معرفی فرصت های همکاری با شرکت های صنعتی در زمینه محیط زیست به ویژه مدیریت پسماند و بازدید از کارخانه مدیریت پسماندهای پتروشیمی "BASF" و مؤسسه تغییرات آب و هوای آلمان "Potsdam"، وارد شهر برلین شد.
معصومه ابتکار در این سفر با "باربارا هندریکس" وزیر فدرال محیط زیست، حفظ طبیعت، ساختمان و ایمنی هسته ای آلمان دیدار و گفتگو کرد.
طی این دیدار آنها توانستند درباره همکاری‌های دوجانبه، بیانیه مشترکی را با هم به امضا برسانند.
به موجب این بیانیه مشترک دو کشور در زمینه های مختلفی همچون طبیعت، حفظ تنوع زیستی و بهبود زیست بوم های منطقه ای، حفاظت از پارک های ملی و مناطق حفاظت شده، حفاظت از جو زمین از طریق مقابله با تغییرات آب و هوا، ارزیابی بهبود اثرات زیست محیطی، حفاظت از محیط زیست دریایی و مناطق ساحلی، مقابله با بیابان‌زایی، مدیریت آلودگی آب و خاک، مدیریت سازگار با محیط زیست، مدیریت پسماندها و مواد شیمیایی خطرناک، بهره‌برداری از شیوه‌های پایش زیست محیطی، زمینه‌های بهبود کیفیت هوا و غیره همکاری خواهند داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала