فرار ساکنان شرقی حلب در سوریه از دست گروه های تروریستی

© Sputnik / Michael AlaeddinЮжный квартал Рамусе сирийского города Алеппо
Южный квартал Рамусе сирийского города Алеппо - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ده ها نفر از ساکنان محله های شرقی حلب از دست گروه های تروریستی - تکفیری فرار کردند و وارد محله های غربی این شهر شدند.

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از ایرنا- خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در گزارش امروز خود آورد: روز جمعه دهها تن که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند، توانستند از طریق گذرگاه های مشخص شده ازسوی ارتش سوریه، از چنگ تکفیری ها در محله های شرقی شهر حلب فرارکنند.

نیروهای ارتش از این افراد استقبال و آنها را با اتوبوس به مراکز اسکان موقت منتقل کردند.

تروریست های محاصره شده در محله های شرقی حلب از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده و از خروج آنها از این مناطق جلوگیری می کنند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه شامگاه پنجشنبه هشت مهرماه در بیانیه ای از آغاز عملیات در محله های شرقی حلب خبر داد و از شهروندان سوری خواست از پایگاه ها و مواضع گروه های مسلح و تروریستی فاصله بگیرند.

در این بیانیه تاکید شده بود، شهروندانی که خود را به مواضع ارتش سوریه برسانند٬ بازخواست یا بازداشت نمی شوند و همه تسهیلات برای استقبال، اسکان و تامین نیازهای افرادی که از شرق حلب خارج شوند٬ درنظر گرفته شده است.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه افزود: این تسهیلات شامل فریب خوردگانی که مایل به بازگشت به آغوش وطن باشند نیز می شود.

گروه های تروریستی در محله های شرقی حلب در محاصره ارتش سوریه قرار گرفته و از خروج شهروندان سوری ساکن این مناطق جلوگیری می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала