سناتورهای آمریکا خواستار تمدید 10 ساله تحریمها علیه ایران شدند

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisتوافق هسته ای با ایران قربانی رقابت بین جمهوری خواهان و دموکرات ها
توافق هسته ای با ایران قربانی رقابت بین جمهوری خواهان و دموکرات ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان دموکرات سنای آمریکا از میچ مک‌کانل رهبر اکثریت خواستند تا پس از بازگشت نمایندگان به واشنگتن طی ماه آینده طرح تمدید ۱۰ساله تحریم‌ها علیه ایران را پیگیری کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هیل، 7 سناتور دموکرات به‌رهبری ریچارد بلومنتال با ارسال نامه‌ای به میچ مک‌کانل رهبر اکثریت سنا و نماینده جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی از وی خواسته‌اند تا طرح موسوم به "اقدام تحریم‌های ایران" را پس از پایان تعطیلات سنا و بازگشت نمایندگان به واشنگتن، در اولویت قرار دهد.
در این نامه آمده است: تصویب این قانون مهم پیش از آنکه اعتبار آن منقضی شود، به این دلیل اهمیت دارد که تضمین می‌کند آمریکا قاطعانه مکانیسم اجرای تحریم را برای حمایت از منافع ملی ما دنبال می‌کند.
مک‌کانل سال گذشته گفته بود که هر پیشنهادی درباره ایران نیاز به 67 رأی دارد تا بتواند وتوی احتمالی باراک اوباما را رد کند.
قانون تحریم‌های ایران در صورت عدم اقدام کنگره آمریکا، اواخر امسال منقضی خواهد شد. در حالی که تمدید تحریم‌ها علیه ایران از حمایت اکثر نمایندگان آمریکایی برخوردار است ولی نمایندگان بر سر اینکه چه مواردی در طرح تمدید تحریم‌ها گنجانده شود، اختلاف نظر زیادی دارند.
نمایندگان ارشد دموکرات از جمله هری رید رهبر اقلیت، چارلز شومر و بن کاردین پیش از این طرحی را برای تمدید تحریم‌های ایران تا سال 2026 میلادی ارائه کرده‌اند.
در طرح دیگری که توسط تیم کاین و کریس مورفی ارائه شده، به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا در صورت پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای، تحریم‌های واشنگتن پس از 8 سال لغو شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала