گروه بین المللی حمایت از سوريه، بمباران کاروان حامل کمک های بشر دوستانه متعلق به سازمان ملل متحد را صحنه سازی خواند

© REUTERS / Ammar Abdullahکارشناسان مستقل وابسته به "گروه بین المللی حمایت از سوريه"، بمباران کاروان حامل کمک های بشر متعلق به دوستانه سازمان ملل متحد را دراماتيک نامیدند
کارشناسان مستقل وابسته به گروه بین المللی حمایت از سوريه، بمباران کاروان حامل کمک های بشر متعلق به دوستانه سازمان ملل متحد را دراماتيک نامیدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حمله به کاروان مشترک حامل کمک های بشر دوستانه سازمان ملل متحد و همچنين جمعيت هلال احمر سوریه در تاریخ 19 سپتامبر "بسيار خوب صحنه سازي شده بود". نتايج اوليه کارشناسان مستقل وابسته به تیم ضربتي از "گروه بین المللی حمایت از سوريه" در اختیار خبرگزاري ریا نووستی قرار گرفت.

این کارشناسان، در اقدام خود به تحلیل مقایسه ای از عکس ها و ویدئوهای منتشر شده در رسانه های گروهی، و همچنین بررسی ویدئوی ضبط شده از هواپیمای بدون سرنشین متعلق به نیروی هوایی فدراسیون روسیه (VKS) همراه با این کاروان پرداختند. به عقيده اين کارشناسان، در این ویدئو "یک تریلر یدک کش دیده می شود که در آن یک خمپاره انداز با کالیبر بالا به طور خیلی واضح مشاهده مي گردد"، در حالیکه این تریلر "تحت پوشش کاروان کمک های بشر دوستانه حرکت می کرد".
این کارشناسان همچنین خاطر نشان می سازند که، بررسی عکس های موجود از رسانه های گروهی نشان از صحنه سازی حمله به این کاروان دارد: از جمله اینکه کابین خلبان یکی از ماشینهای کاروان بدون هیچ صدمه ای باقی مانده و "هیچ نشانه ای از وقوع یک انفجار در نزدیکی آن دیده نمی شود — تنها نشانه هایی از آوار و صدمه دیدگی دیده می شود، تنها کالا ها سوزانده و آسیب دیده بودند". علاوه بر این، حفره هایی ایجاد شده در قطعات آسیب دیده از کامیون ها زنگ زده بودند، همچنین مسیر و آسفالت جاده نیز سالم به نظر می رسد، هیچ چاله ای دیده نمی شود، و اگر واقعأ حمله هوایی رخ بدهد، در آن صورت "تمام سطح جاده می بایست صدمه دیده باشد".
به عقیده کارشناسان، صدمه و آسیب های وارده به این کاروان حامل کمک های بشر دوستانه با آنچه که در زمان حمله هوایی اتفاق می افتد، هیچ مطابقتی ندارد.
در این گزارش آمده است: "با نتیجه گیری از بررسی های اولیه، یا این یک صحنه سازی بسیار خوب مي باشد، و یا "یک حمله ساختگی" رخ داده است.
منابع دیپلماتیک خبرگزاری ریانووستی، نزدیک به گروه های ضربتی از "گروه بین المللی حمایت از سوریه" نظر این کارشناسان را بررسی نمودند، و خاطر نشان ساختند که این گزارش در جلسه گروه ضربتی ارائه گردیده و به نمایندگان ایالت متحده آمریکا جهت آشنایی نیز ارسال گردیده است، زیرا آنها پیش از این "مخالفت خود را با این دیدگاه و نتایج اعلام نموده بودند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала