چرا گاهی اوقات بعد از نوشیدن قهوه احساس خواب آلودگی بوجود می آید؟

© Fotolia / Syda ProductionsПечальная девушка в ресторане
Печальная девушка в ресторане - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شما احتمالا بارها متوجه این موضوع شده اید که بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه معطر، با اینکه باید احساس سرحالی کنید، ولی احساس خواب آلودگی بر شما چیره می شود. چرا این اتفاق می افتد و چه دلایلی برای این بی حالی وجود دارد؟

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سایت خبری "Admiral.News" گزارش می دهد که دانشمندان دریافته اند که نوشیدن یک فنجان قهوه به علت وجود کافئین منجر به سرحالی و شادابی شخص می شود. وجود کافئین همچنین باعث هیجان، شادابی، احساس افزایش قدرت و انرژی می شود. اما اگر پس از فنجان اول، فنجان دوم و یا سوم نیز نوشیده شود، منجر به احساس خواب آلودگی می شود (به خصوص اگر قهوه پررنگ باشد). این اثری است است که این نوشیدنی بر روی تنگ شدن رگ های عروقی مغز می گذارد.
بنابراین، اگر به نوشیدن یک فنجان قهوه بسنده نکنید و چند فنجان را پشت سر هم میل شود، احساس خواب آلودگی خواهید کرد و آن حالت سرحالی که انتظار می رفت به حالت شلی و بی حالی تبدیل می شود.
جالب است بدانید که این اتفاق مخصوصا در فصل های زمستان و بهار بیشتر اتفاق افتاده و نوشیدن قهوه احساس خواب آلودگی را در شخص بیشتر ایجاد می کند. بدین ترتیب توصیه می شود که برای احساس شادابی، این نوشدنی محبوب به همراه شیر نوشیده شود و یا از یک فنجان فراتر نرود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала