گردشگری در روسیه

© Fotolia / Gorskayaphotoپارک کوهستانی در « کارلیا» ی روسیه
پارک کوهستانی در « کارلیا» ی روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه از نظر گردشگری یکی از ده کشور محبوب جهان است.

تعداد گردشگرانی که  طی سال گذشته  به روسیه سفر کردند ، 20 درصد افزایش یافت.  بیشترین تعداد گردشگران از  آسیا و  اروپای جنوبی  به روسیه سفر کردند.  به  گزارش « روس توریسم» ، فدراسیون روسیه به عنوان امن ترین  کشور برای گردشگری به ثبت رسیده است.

به  ارزیابی سرگی  کورنییف، معاون  رئیس « روس توریسم» ، روسیه  یکی از 10 کشور  جهان است که گردشگران زیادی به آنجا سفر می کنند.  طی سال 2015 میلادی  تقریبا 27 میلیون نفر  گردشگر خارجی به روسیه سفر کردند.  انتظار می رود که در بازی های قهرمانی  فوتبال —2018 ، یک میلیون و 500 هزار نفر به این تعداد اضافه شوند.

به گفته سرگی  کورنییف، شرایط مختلف سیر و سیاحت و هتل های  مختلف برای  خارجیان  جالب است. اینکه در تمام مناطق روسیه هتل های 5 ستاره وجود ندارد، مانع از سفر گردشگران به آنجا نمی شود.  « تقاضا برای هتل های درجه یک و سه ستاره  وجود دارد وتعداد زیادی در  هتل های کوچک و مسافرخانه ها شب را می گذرانند. خیلی ها   فقط به چادر و قایق نیاز دارند. گردشگران  از گروه های مختلف هستند و از این رو باید  آنچه را که داریم و می توانیم در اختیار آنها بگذاریم، تبلیغ کنیم و  توریست ها را  با گفتن چیزهایی که در اینجا نیست فریب ندهیم».

رومان بابیلوف،  کارشناس اتاق اجتماعی  روسیه در امور گردشگری  معتقد است که: «  درخواست خارجیان برای جای سکونت گاهی حتی  کمتر از توریست های روسیه است.  به عنوان مثال روس ها با استراحت در اروپا  بیش از اروپائی ها  از شرایط  استراحت در روسیه شکایت می کنند».

بعلاوه به  گفته  بابیلوف، خارجیانی که به روسیه سفر می کنند، بخوبی می دانند به کجا می روند، به ویژه اگر  مقصد آنها مناطق روسیه باشد.  در واقع آنها انتظار هتل ها و سرویس های درجه یک  مانند سوئیس را ندارند، بلکه سفر آنها بیشتر با آشنایی  با تاریخ،  فرهنگ و  غذای روسی —  در ارتباط است.  بعلاوه رستوران های گران قیمت و عالی مسکو و سنت پطربورگ از  دیگر انواع خود در پایتخت های جهان عقب نمی مانند.

 آندری گاوریلوف،  رئیس « ائتلاف آژانس های گردشگری» گفت که معمولا  شرکت کنندگان  معروف  سمپوزیوم ها و نمایشگاه های بین المللی در هتل های درجه یک اقامت می کنند.  بطور کلی  گردشگران معمولی  اکثرا در  هتل های  سه ستاره به بالا با  سرویس خوب اقامت می کنند. سهم  دوستداران قایقرانی و  استراحت چادری  در کل گردشگران  10 درصد است ، از اینرو  نمی توان  فقط روی آنها حساب کرد.

 در « روس  توریسم»  توضیح داده شد که  برای خارجیان  گردش های توریستی مانند  مارک های معروف « حلقه طلایی» و یا « گردنبد نقره ای»  در شمال — غرب  اهمیتی ندارد. برای  گردشگر خارجی  مهم نیست که در  منطقه ولادیمیر است و یا در یاروسلاو،  او صاف و ساده در حال سفر در حلقه طلایی است.  از این رو  مقامات  مناطق باید  در این  مسیر ها همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

به غیر از مناطق دیگر روسیه، گردشگران خارجی مایل به دیدن  مسکو و سنت پطربورگ هستند. اما در سال های اخیر، قازان و سوچی — (پایتخت جنوبی روسیه) — آلتای  و کارلیا، مناطق نوگورود، یاروسلاول و  کالینینگراد نیز به آنها اضافه شده اند.

به عقیده سرگی  گورنییف  ورود گردشگران خارجی به روسیه با هیچگونه محدودیتی  روبرو نیست.  فقط باید بطور  صحیح  اطلاعات گردشگری را در اختیار  توریست های خارجی گذاشت.  علاوه بر اینکه روسیه یکی از  امن ترین کشورها برای گردشگران است،  روبل ضعیف نیز در این جا نقش خود را بازی می کند.  به گفته  کورنییف،  در رشته توریسم، افزایش گردشگران  به ثبت رسیده است و حتی تا حدی بیش از  انتظار بوده است، شاخصی که بیشتر به کشورهای آسیایی تعلق دارد.  در سال جاری نیز  می توان در  انتظار افزایش گردشگران در مقایسه با سال گذشته  بود.  گردشگران اروپایی  بیشتر از جنوب — ایتالیا و اسپانیا- به روسیه سفر می کنند.

 فعالیت  دفاتر گردشگری روسیه در  خارج از کشور به درک  این موضوع کمک کرد که سنن فرهنگی دیگر کشورها  چگونه می تواند  تشویقی برای  افزایش  تعداد گردشگران  در روسیه باشد.  از دفتر گردشگری روسیه در چین،  اطلاعاتی در باره علاقه چینی ها به سفر به قطب دریافت کردیم.  هر چند این مسیر  هنوز بخوبی تبلیغ نشده است، اما آژانس های گردشگری روسیه برای توریست های چینی سفر هایی به آرخانگلسک و خودمختاری « نِنِتسک»  و مورمانسک سازماندهی می کنند.  در سنن فرهنگی چین، تماشای شفق قطبی  نشانه بسیار خوبی است.  از اینرو آنها برای دیدن آن به « منچوری»  می روند.  این پدیده در آنجا بندرت رخ می دهد، اما در روسیه  زیاد اتفاق می افتد.  ما باید  از این امتیازات بخوبی استفاده کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала