ایران فهرستی از بد عهدی های آمریکا را به وزیران 5+1 ارائه داد

© AP Photo / Vahid SalemiСекретарь Высшего совета национальной безопасности Ирана Али Шамхани
Секретарь Высшего совета национальной безопасности Ирана Али Шамхани - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کرد تهران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل فهرستی از بد عهدی ها و و كارشكنی های آمریكا را به وزرای امور خارجه كشورهای عضو گروه ۵+۱ ارائه داده است.

به گزارش "اسپوتنیک" به نقل از خبرگزاری "ایرنا" علی شمخانی ضمن اعلام این مطلب عصرسه شنبه در درجمع خبرنگاران گفت: در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با توجه به دیدارهایی كه با وزرای خارجه كشورهای ۵ + ۱ صورت می گرفت، تصمیم براین شد كه فهرستی از بدعهدی ها، كارشكنی ها و لفاظی های آشكار و پنهان آمریكا علیه اجرای تعهدات برجام به اطلاع وزرای این كشورها ارائه شود و این كار انجام شد. وی ادامه داد: این فهرست شامل مسائل مختلفی مانند عدم فروش هواپیما، بحث صدور ویزا یا ارتباطات بانكی و مالی بود. شمخانی گفت: ما باید بدانیم كه با طرف بدعهدی رو به رو هستیم و همپالگی های اروپایی آمریكا نیز از او پیروی می كنند.
تهران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) روز 14 ژوئیه سال 2015 در وین به توافق تاریخی درباره حل و فصل مساله هسته ای چندین ساله ایران رسیده و مذاکرات بسیار بغرنج آنها به تصویب برنامه جامع اقدامات مشترک (برجام) منجر گردید که قرار است اجرای آن باعث لغو کامل تحریم های اقتصادی و مالی شورای امنیت سازمان ملل ، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала